Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Ребрандинг на голяма компания - мисията е възможна

626

Петя Стоянова е директор "Маркетинг комуникации" в А1 от 2014 г. Има над 20 години опит в областта на телекомуникациите, медиите и рекламата. Икономист, магистър по маркетинг от университета в Брадфорд, Англия. Работила е за Globul/Telenor, DHL, New Moment New Ideas Group, БНТ и др. В кариера си има четири награди Effie. Член на журито на Effie България за шеста година.

Kакви маркетингови подходи се оказаха работещи в България през 2018 г.? Какви са модерните, класическите и нестандартните комуникационни методи рекламодателите да достигат пубиликата и да я убеждават тя да им гласува доверие? Как ще се промени маркетингът през следващата година? 

На тези и други въпроси дават отговор от практиката част от най-добрите маркетолози в България - победителите в конкурса BAAwards 2018 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). За трета поредна година провеждаме поредица от интервюта с отличените от БАР маркетингови експерти. Те работят в най-големите компании в България и споделят ноу-хау от кампаниите си.

Участникът днес е Петя Стоянова - директор "Маркетинг комуникации" в A1 България. 

........

- Г-жо Стоянова, в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на БАР A1 получи екипна награда в категорията "Корпоративен ребрандинг". Как екипът ви проведе мащабната кампания за корпоративен ребрандинг на най-големия телеком у нас?

- Ребрандът на Мтел и надхвърлянето на резултатите още 3 месеца след лансирането на новата марка А1 се случи благодарение на усилията на екип със силна експертиза в различни области и перфектна организация на проекта. Във фазата на планирането работихме в тясно сътрудничество и синхрон с колегите от различни направления на компанията в България, Австрия, както и със стратегическия ни партньор - консултантите LHBS. В етапа на изпълнение разчитахме на прецизната координация с над 200 стратегически партньора – агенции и подизпълнители.

- На какви канали заложихте? С какво послание/обещание? Какво беше предизвикателството при реализацията на една такава голяма кампания?

- Разгърнахме 3600 интегрирана кампания, която стъпи на най-добрите маркетингови практики, които надградихме с познанията ни за работещите решения в телеком бизнеса.

Най-голямото предизвикателство по отношение на резултатите беше да запазим лидерската позиция на Мтел и да надградим постигнатото, позиционирайки новия бранд А1 като телеком от ново поколение. При ребранд проекти е ключово да грабнеш вниманието на потребителя и да му обясниш какво ще е новото за него в тази промяна. Да го убедиш, че новото лого и идентичност са външният израз на трансформацията през която преминаваме. Затова и локалната стратегия на А1 стъпи на няколко силни обещания към потребителите: гаранция за качеството на мрежата, предоставяне на лесни и достъпни технологиични решения в дигиталната ера и да предоставим наистина добро клиентското преживяване. Предизвикателството пред нас не беше ATL комуникацията. Предизвикателството беше в промяната, която всеки един от екипа трябваше да случи и в цялостната организация и координация на всички звена и поддоставчици.

- До какви нови интересни изводи достигнахте за българската публика?

Като част от тактическите активности на ребранда разширихме портфолиото си с иновативни продукти – интегрирахме уникална функционалност за даване на обратна връзка за мрежата и обслужването в приложението Моят А1, лансирахме музикалната платформа A1 Xplore Music, пуснахме финансовите услуги А1 Wallet и А1 кредитна карта; предоставихме ново спортно съдържание. Резултатите към момента надхвърлят очакванията ни, което показва, че българите са готови за технологичните нововъведения, улесняващи ежедневието им и достъпа до качествено забавление.

Продължава на следващата страница.

Автор: Невена Любенова

още по темата
още от Маркетинг
18
Петък
Януари