„Ще съжалявате, ако изпуснете това...“

„Ще съжалявате, ако изпуснете това...“

„Ще съжалявате, ако изпуснете това...“

На всички ни е познат страхът от това да изпуснем невероятна възможност. Маркетолозите познават този поведенчески симптом и много често го внедряват и в кампаниите, които създават. Така се ражда и т.нар. FOMO (“Fear of Missing Out”) маркетинг. Той е свързан с изграждането на послания за потребителите около определена ексклузивна възможност.

Да речем, че искате да си купите кола и имате генерална идея каква да бъде тя и колко сте готови да похарчите за нея. Изведнъж обаче платформата Facebook Ad анонсира голяма промоция, от която може да се възползвате. Междувременно сте открили и идеалния автомобил. Може би още не сте се ангажирали с това да го купите, но сега вашето FOMO се активизира – страхувате се да не пропуснете шанса да спестите много пари заради неустоимата оферта на Facebook. Именно това представлява този вид маркетинг.

Когато го прилагате, на първо място трябва да продължите да бъдете открити и честни с аудиторията си и да създавате оферти, отговарящи максимално на техните предпочитания. Със следващите изпитани техники можете да го изпробвате за вашия бранд.

Поставете времеви лимит

В маркетинга няма нещо по-ефективно от това. От ранна детска възраст сме възпитавани да спазваме крайни срокове и да правим импулсивни решения за покупка. Уловката е, че когато става въпрос за бранд, който вече е изградил общност около себе си, трябва да спазвате времевия лимит, който сте наложили, без да отлагате изтичането му, защото ще предизвикате потребителския гняв и ще повредите на репутацията си.

По време на Черния петък например можете да предложите 20% отстъпка от най-популярния си продукт или услуга, която важи само за 24 часа. Разпространете тази информация по имейл и в социалните мрежи.

Рекламирайте пакет от продукти или услуги

Предложете намаления в случаите, когато един потребител взема голям брой от предложенията ви. Някои оператори например предлагат на потребителите си специални пакети телевизия, интернет и мобилни услуги на по-ниска цена, по-изгодна от това да използват само една от услугите.

Уебсайтът DesignCuts.com често предлага големи пакети от дигитални продукти с отстъпки, достигащи 97% от общата сума. Всеки пакет е тематичен и има различни шрифтове, шаблони и др.

Формулирайте посланията

Когато става дума за FOMO маркетинг, как ще формулирате посланията си е от съществено значение. Искате аудиторията ви да е наясно с факта, че времето изтича и може да загубят невероятната ви оферта, ако не предприемат действие възможно най-скоро.

Когато изработвате маркетинговите материали, използвайте силни глаголи и прилагателни имена, за да таргетирате аудиторията си. Фрази като „не изпускайте това“ са добри, но можете да сте и по-креативни.

  • Ще съжалявате, ако изпуснете това
  • Времето за тази възможност почти изтече
  • Чакай! Искаш да чуеш за това
  • Търсите (името на продукта)? Това е шансът ви!

Схващате идеята. Целта е да изпратите послание, което казва на публиката ви, че ако не действа сега, ще съжалява за решението си. Когато формулирате посланията, мислете за таргет групите си. Ако продавате на хора, които са фенове на гейминга, използвайте техния жаргон, за да комуникирате офертата си.

Ако създавате ситуации, в които аудиторията ви трябва да действа бързо, ще повишите продажбите и конверсиите. Най-добрият начин да го направите предлагайки правилната оферта на правилните хора.

Не се страхувайте от това да предлагате различни възможности на различни аудитории. Експериментирайте и открийте FOMO-то, което работи във ваша полза.

По материал на Crazyegg.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ