Стар бранд, нова идентичност

Стар бранд, нова идентичност

Стар бранд, нова идентичност

2019-а бе голяма година за компаниите, които се ребрандираха. Макар че не всеки ребранд става глобален феномен и се появява на първа страница в „Уошингтън Поуст“, все пак е вдъхновяващо да видиш как най-големите компании могат уверено да предприемат стъпка към такава огромна промяна. Понякога е необходимо, за да се променят негативните усещания, или пък просто да бъде обновен образът на бизнеса, ако съществува от дълго време.

Но вместо ребрандингът да се предприема, защото искаме да „изглежда добре“, той трябва да има точна и ясна стратегия – дали ще е повече продажби, поемане в нова посока, търсене на ново взаимодействие с аудиторията или нещо друго, да се движите по определен план ще ви спести много пари и време.

Нека видим топ ребрандовете през изминалата година и защо проработиха или се провалиха.

Android

[[{"fid":"347697","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1080,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Знаете ли, че ботът от логото на Android си има име? Казва се Анди. През август 2019 г. операционната система на Google разработи изцяло нова визия за първи път от 5 години насам. Обновлението идва в резултат на изменението на целевия пазар, а най-очевидната промяна е в логото – вместо цялото тяло на Анди, компанията остави единствено главата му за по-експресивен и чувствен вид.

В допълнение добавиха и малко синьо към емблематичната зелена палитра на бранда. Сега логото е много по-видимо. (продължава на следващата страница)Zara

[[{"fid":"347698","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1080,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Ребрандингът, който понякога е много нужен, може да означава и поемане на голям риск. Едно лого държи много от емоционалната връзка, която потребителите имат с бранда, а понякога се свързва и с носталгия.

Zara е един от най-успешните брандове за бърза мода. Новата визия на логото е създадена от фирмата Baron & Baron и създава усещане за клаустрофобия, тъй като буквите са прекалено близки една до друга, което пробуди чувството за хумор на потребителите.

[[{"fid":"347699","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":600,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]Warner Bros.

[[{"fid":"347700","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1080,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Със своите детски филми компанията е въздействала на много поколения. Тази емоционална привързаност, създадена въз основа на близо един век визуални програми, трябваше да бъде запазена и след промяна на бранд идентичността. И се получи.

Телевизията и киното са се променили драстично от създаването на Warner Bros. до днес. В новото десетилетие стрийминг услуги като Netflix и Hulu промениха начина, по който консумираме съдържание.

[[{"fid":"347701","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":501,"width":890,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]

Pentagram сменя цялата бранд идентичност, включително логото, шрифта и всички останали елементи. Модернизацията на иконичното лого във формата на щит е опит да стане по-адаптивно. Красивото синьо с бели букви го правят още по-вечен от златистия. (продължава на следващата страница)Facebook

[[{"fid":"347702","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1080,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]

Предимствата на софтуер базирания бизнес е възможността да се обновява бързо, често дори без потребителите да са запознати.

Виждаме това през цялото време от най-големите социални медии и технологични компании и Facebook не е изключение. Основана през 2004 г., платформата се превърна в един от най-силните брандове в историята. На какво се дължи промяната? Е, много неща могат да се променят за 15 години. Персоналът идва и си отива. Потребителският пазар се променя. Разработват се нови услуги.

Това, което някога беше десктоп приложение, се адаптира към мобилни устройства, а след това придоби и няколко продукти, включително Instagram, WhatsApp и Oculus. Скандалът с „Кеймбридж Аналитика“ през 2018-а допълнително благоприятства нуждата от ребрандиране.

С ново лого и нови условия Facebook оставя лошото зад гърба си и изгражда наново доверието с потребителите. Най-забележително е преминаването от малки на големи букви, а персонализираната типография, заоблените линии и разстоянието между буквите дава усещане за повече пространство. Така се получава и разграничение между приложението и корпорацията, които носят едно и също име.

[[{"fid":"347704","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":812,"width":1444,"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]

Имаше още много примери за ребрандиране през изминалите 365 дни, но тези четири нови идентичности направиха голямо впечатление заради обстоятелствата, около които се случиха. Какво можете да добавите вие към тези примери?

Дайвъд Сендърс за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ