Магнетизъм вместо SEO

Магнетизъм вместо SEO

Магнетизъм вместо SEO

Когато започнах да работя в сферата на дигиталния маркетинг, някои потребители идваха при мен, казвайки, че имат нужда от „виртуална бизнес карта“ и други онлайн инструменти.

Днес потребителят очаква да получава действителна стойност от каквото и да било в уебсайта ви. Той иска да го използва и за други неща, освен осъществяването на покупка, като например  да научи повече за вас, да получи ценни съвети чрез блога ви и т.н. Именно това е така нареченият “инбаунд” (от англ. Inbound) или свързващ маркетинг.

Чрез него си осигурявате разпознаваемост, без да си проправяте път чрез спонсорираното съдържание, което често отблъсква потребителите. Традиционният маркетинг разчиташе на неща като рекламата, имейлите, студените обаждания, билбордите и директните продажби. Модерният свързващ маркетинг използва магнетизъм, за да грабне потребителското внимание чрез:

  • Органично показване в търсачките;
  • Контент маркетинг;
  • Маркетинг в социалните мрежи;
  • SEO;
  • Невероятно потребителско изживяване;
  • Доверие и споделена гледна точка.

Привлечете – Преобразувайте – Анализирайте – Повторете

Свързващият маркетинг може да ви помогне да бъдете открити. Веднъж щом привлечете потребителското внимание към уебсайта си, трябва да го преобразувате в продажба. Ако искате да имате успешен бизнес, независимо дали онлайн, или офлайн, не трябва да забравяте за това. Но когато сме много увлечени в това, което правим, често ни е трудно да се поставим в обувките на клиента.

В началото се занимавах с поддръжка на много уебсайтове. Клиентите ми често се свързваха с мен и искаха дребни промени. В началото се подчинявах на това, въпреки че ми отнемаше време, но не създаваше никаква стойност за тях. Когато станах по-уверена обаче, започнах да споря, не просто за да си спестя малко работа. Започнах да задавам въпроса „Защо?“. И когато нямаха достатъчно данни или силен аргумент, с който да ми докажат, че промяната ще донесе повече кликове и конверсии към уебсайта, винаги бях скептична. Веднъж щом на уебсайта ви се появят потребители, които да плащат за стоките и/или услугите ви, трябва да анализирате какво е проработило и какво – не. Къде са кликнали? Какво е поведението им в уебсайта ви? Регистрирали ли са се? Разглеждали ли са снимките в някоя галерия? На кои продукти са обърнали най много внимание? Постоянно изготвям анализи за мои клиенти, за да се отървем от нещата, които не работят, и да добавим повече, които биха свършили добра работа. Повтаряйте този процес отново и отново.

Шестте важни думи

Формулата за повече клиенти в днешната онлайн и офлайн комуникация може да се обобщи в шест думи: правилна аудитория, правилен канал, правилно време.

Ако вече имате бизнес, вероятно вече правите и свързващ маркетинг. Ето някои примери:

  • Обадил ли се е някой?
  • Получили ли сте някакви имейли?
  • Някой посетил ли е уебсайта ви?

Когато трафикът към уебсайта, контактите, обажданията и поръчките се увеличат, можете да добавите неща като:

  • Безплатно съдържание, свързано с бизнеса ви;
  • Анкети;
  • Блог с гост-редактори и много други.

Свързващият маркетинг ви дава възможност да научите повече за потребителите си и по-добре да удовлетворите потребностите им. С него ще изградите доверие, репутация и ще се позиционирате като авторитет в бранша.

Аманда Дженкинс, криейтив директор в MarketIQ

Редактор: Габриела Беличовска

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ