нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Tesla не може без Мъск, Apple не може без Джобс!

Getty Images

Трудно е да мислим за Tesla и да не се сетим за Илон Мъск. Същото е със Стив Джобс и Apple, с Бил Гейтс и Microsoft, с Джеф Безос и Amazon. За добро или за лошо тези хора са синоним на техните компании, залепени за тях като същински магнити. Всичко се свежда до персоналния брандинг.

За изданието Inc Джейсън Хенеси представя пет различни елементи на ефикасния персонален брандинг, които могат да бъдат използвани за унифициране на личностите с бизнесите.

Разкажете взаимосвързана история за произхода на компанията

Силният личен наратив е стълб на всеки успешен бизнес. Като лидер искате да оставите отпечатък върху образа на бизнеса си. Искате да бъдете жизненоважен орган в тялото на вашата компания.

Брандирайте компанията със себе си и себе си с компанията. Предайте посланието, че без вашата история компанията не може да съществува, както и обратното.  

Автентичност

Сет Годин го е казал толкова добре: „За мен автентичността е да правиш това, което си обещал, а не „да си такъв, какъвто си“. Важно е да правите това, което казвате.

Независимо какво правите, бъдете автентични. Бъдете дефиницията за този термин. Що се отнася до марката ви, никой не иска да се сближава с нещо, което изглежда повърхностно. Автентичността се оценява особено високо и от новото поколение.

Аудитория от клиенти

Няма спорове за автентичността на Илон Мъск. Когато вярва в нещо, никога не се страхува да го изкаже. Това няма да работи за всеки ръководител на компания. Но нека помислим – Мъск често използва Twitter и натрупва стотици хиляди харесвания и коментари. Това не е най-важната част от бизнес модела на Tesla. Всъщност брандът използва своя собствен официален акаунт много по-малко. Защото няма нужда от повече – Мъск се е превърнал в синоним на Tesla.

Предприемачът използва акаунта си, за да изгради мощна аудитория от фенове и клиенти. Случаят Мъск-Tesla е специфичен, но предполага стратегия, която може отчасти да работи за всеки.

Етосът и името

Репутацията е всичко, тя е основата зад историята, автентичността и аудиторията. Трябва да решите как искате да ви възприемат и след това да се уверите, че е така. Следете за добрата репутация и развивайте своите последователи.

Всичко е възможно

Отхвърлете възможността нещо да не може да се случи. Независимо дали стоите зад стартъп, или зад огромна корпорация, да имате нагласата, че всичко е възможно може да ви спаси.

Брандът ви трябва да е вдъхновен, за да може след това и самият той да е вдъхновяващ. Това започва с умствената настройка – вярвайте, че можете да постигнете всичко, което сте планирали. Отхвърлете невъзможното, очаквайте неуспехи, поучете се от тях. Използвайте ги, за да се развивате.

***

Така се подобрява персоналният брандинг. Отнасяйте се сериозно към него, а останалото само ще дойде.

По материал на Джейсън Хенеси в Inc.com

още от Маркетинг