4 погрешни SEO практики, заради които ще накажат сайта ви

4 погрешни SEO практики, заради които ще накажат сайта ви

4 погрешни SEO практики, заради които ще накажат сайта ви

Ако досега сайтът ви никога не е бил санкциониран от Google, нека ви разкажем - няма друго вредно преживяване като това, посочват от сайта на сп. Entrepreneur. 

Санкциите на Google увреждат репутацията на сайтовете, те влияят на мнението на бизнес партньори и клиенти дотолкова, че да се откажат да работят със съответната фирма, заради доказаните от Google нелоялни практики в интернет пространството от нейна страна. Как може да се случи? 

1. С неправилно използване на линк към началната страница. Има фирми по света, които учудващо все още вярват, че придобиването на повече линкове към началните страници на сайтовете им ще им помогне да се класират по-нависоко в Google. Тези хора са замръзнали в мисленето си в 2005 година. Google не оценява и подрежда сайтовете, тя го прави за страници от сайтове. Ето защо винаги трябва да се свързва с линк качествено съдържание от сайта ви, а не просто началната ви страница. Сериозно доказателство, ако сте се обърнали към SEO фирма и тя прилага такава практика, е че не сте направили правилния избор - ключовите думи в Google не трябва да бъдат свързани с homepage. Например терминът “SEO provider” да се свърже с началната страница на сайта на работещ SEO доставчик. 

Единственият начин една начална страница, да кажем на компанията Acme, да бъде логично поставена като връзка, е като линкът води към фирмата за нейно представяне, когато в даден текст се говори за нея. 

Ако имате само начална страница и страници в сайта ви с описания на продукти, е време да направите нова оценка на маркетинговия си план. Започнете блог и създавайте качествено съдържание, което хората биха искали да прочетат. Това е единственият начин да подсигурите качествени връзки, довеждащи качествени хора във вашия сайт. 

2. Link farm и link wheel. Какво е това?

"Link farm" е практика, при която серия от уебсайтове се настройва от SEO фирма с цел да се създават препратки (backlinks) към специфични сайтове. Те се създават чрез използването на безплатни платформи като WordPress или Blogger и нямат реална стойност, освен да се опитват да манипулират резултатите от търсенето в Google. 

"Link wheel" се случва когато даден рекламодател свърже с линк една статия от сайта с друга от същия сайт. Статиите, водещи към сайта, след това се свързват с линк към други статии, коитто също водят до този сайт.

3. Свързване с линк към наказвани сайтове. Никой сайт не иска да бъде свързан с друг сайт, който вече е санкциониран от Google. Всеки иска да бъде свързван със сайтове, които се ползват с доверието на търсачката. И въпреки че някои технически инструменти могат да дадат добра преценка дали е имало наказание за някой сайт, само уеб администраторите със сигурност знаят дали един сайт е бил санкциониран - известието се доставя до тях, чрез Google Webmaster Tools.  

Специалистите препоръчват на собствениците на сайтове да се сдобият с пълен списък на линковете, които са придобити за тях, и да се направи собствена проверка. 

4. Купуване на линкове. Никога не купувайте линкове - това е нарушение на политиките на Google и е една от водещите причини сайтовете да бъдат санкционирани. Линковете трябва да идват естествено и може да бъдат набавяни чрез валидни и верни стратегии. Има много наръчници какви да са те - като начало трябва да се открият възможности за линкове и след това да се достигнат тези пространства и да се предложи съответния подходящ линк. 

За информация: По света има SEO компании, които са аутсорсъри - какво означава това: те се сдобиват с клиент - даден бизнес, и после отиват в Upwork или в друг фрийланс уебсайт и купуват линкове с отстъпки, за което после таксуват клиента. Така се оказва, че той си е сложил сайта в ръцете на трета страна, която пък никога не е била назначавана на първо място. 

Това са само четири от лошите практики, които се срещат. Някои SEO фирми ги използват все още и това е неправилно. Така бизнесът инвестира в услуга, която му нанася щети. 

Трябва да се знае, че SEO пейзажът постоянно се променя, така че става все по-трудно да се знае какво да се предприеме, за да е най-правилно. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ