Защо марките не обичат Snapchat

Защо марките не обичат Snapchat

Защо марките не обичат Snapchat

Ако сте обърнали внимание на блоговете за дигитален маркетинг в последните месеци, може би сте попаднали на материали, в които се казва че социалната мрежа Snapchat, предпочитана от тийнейджърите, е "бъдещето на маркетинга". 

Въпреки че има много голяма стойност в нея, също е важно да се отбележи, че редица маркетолози не я харесват. Защо?

Ето и четири причини

1. Snapchat не води трафик към фирмените сайтове. Повечето други социални мрежи го правят, с изключение на Instagram. За някои сайтове, включително медийни, каналите като Facebook са водещ източник на посещения. В Snapchat не се публикуват линкове към уебсайтове, а снап снимки. Концепцията е такава, че потребителите споделят свои публикации (снимки или видеоклипове до 10 секунди) със своите последователи. Това не е изготно за онлайн маркетолозите. Мрежата по-скоро може да се използва за създаване имидж - чрез представяне на продукт или услуга. 

2. Трудно е да се измери резултатът от публикациите в точни данни. Почти е невъзможно да се каже до какви директни продажби може да води Snapchat. Ако се направи опит, трябва да се гледат филтрите и последователи. Разбира се, може да се създаде код или специална оферта, но не е нещо, което може лесно да се проследи чрез инструменти като Google Analytics. Контрааргументът е, че в практиката на миналото по принцип е било трудно да се измери успеха и на олд скул маркетинга за популяризиране на бранда (телевизия, радио, други). С други думи, и за други канали не е било сигурно колко точно са ефективни. 

3. Трудно е да се набавят последователи. Как се правят последователи в Twitter? Понякога ние следваме някого и той ни следва в отговор. Друг път някой споделя нашия туит. Но не очаквайте да си набавите много последователи в Snapchat, защото това е "затворена система". Всеки е сам за себе си в общи линии. Това е една от причините някои марки да не приемат и да не харесват тази мрежа. 

Все пак, има редица начини да се присъединяват хора. Например, като се разчита на други профили в други социални мрежи. Или като се изтегли Snapcode и се използва като аватар в социални мрежи. Или като бъдат помолени популярни хора в Snapchat да споменат марката. Или като се използват реклами във Facebook, за да се създава трафик към Snapchat URL. Или пък като се рекламира ексклузивни оферти само за последователите на Snapchat. 

4. Очебийна липса на споделяне. Маркетолозите обичат Facebook и Twitter, защото те предоставят потенциал за вирусно споделяне. По този начин дигиталните стратези в някои случаи достигат до аудитория от десетки хиляди хора. Преимуществата са две. 1.) Популяризира се името на бранда и 2.) Създава се трафик директно към фирмения сайт. 

Но като се сподели нещо в Snapchat, е най-вероятно единствените хора, които го видят, да са тези, които са последвали марките в нея. Освен ако не става въпрос за по-голям бранд, който се показва в лайв истории или зоната с търсене. Така че ако имате бранд, който процъфтява чрез "вирусно" съдържание, Snapchat няма да помогне особено. 

Джон Линкълн - съосновател и шеф на Ignite Visibility, в Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ