Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Съдържанието ще е цар в маркетинга и през 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Изпращайки 2018 г., в маркетинговата индустрия е важно да погледнем напред и да разберем какви тенденции ще определят работата ни пред 2019-та, посочва в материал американското сп. Форбс. Важно е да сме осведомени къде в близкото бъдеще ще можем да откриваме (нови и стари) точки на контакт, където да можем да ангажираме публиката си със своите бранд активности. В тази връзка Форбс посочва 7 маркетинг тенденции, които според изданието трябва да бъдат взети предвид от маркетолозите и бзинес лидерите, докато приготвят бюджетите си за 2019 г. 

...

1. Съдържанието се превърна в ядро на маркетинга (и на продажбите). 

Една от най-големите тенденции в маркетинга е създаването на съдържание. Контент маркетингът превзе като дейност маркетинговите отдели в компаниите. Съдържанието се превърна в основен елемент от всичко, което прави маркетинговия екип, така че абсолютно трябва да заделите от бюджета си за него. Ако все още не сте, създайте план за маркетинга чрез съдържание (Content marketing plan). А ако вече сте създали стратегия, отделете малко време, за да я прегледате отново и да се уверите, че тя съответства на посоката, в която искате да отидете през 2019 г., както и да определите дали разполагате с необходимите ресурси.

И докато мислите как ще работи вашето съдържание, не забравяйте за целите, които споделяте с вашия екип по продажбите, и как съдържанието ще играе роля в постигането им.

Обърнете внимание на тенденциите в продажбите и размислете по начини, по които съдържанието може да изглади индивидуалния ви процес на продажба на човека.

Съдържанието се превърна в гориво на много от най-големите цели на маркетинговите отдели и отделите за продажби. Бюджетът ви за 2019 г. трябва да отразява това.

2. Чатботовете ще предлагат ползи отвъд потребителското обслужване. 

Аудиториите търсят по-автентични и полезни взаимодействия с марките и искат това съприкосновение да се случи по техния начин. Чатботовете могат да ви помогнат да се информирате за членовете на аудиторията ви, където и да са те, и да подпомогнат с тази информация маркетинговата ви стратегия като си оформите изводи на базата на данните, с които ботовете са се сдобили директно от клиентите.

Според скорошни проучвания в САЩ, 73% от маркетолозите споделят, че използват анализите на уебсайтовете си, за да проучат своята аудитория, но само 42% заявяват, че използват действителни разговори с публиката. Това е пропусната възможност за по-добри взаимоотношения и по-добри съобщения, а ако търговците искат да запълнят тази празнина, те биха могли да погледнат в разговорите с чатботовете. От тях може да видят точно какви са членовете на публиката, какво търсят хората и кога, а може и да улеснят да се доставя тази информация до хората в бъдеще. Всичко това, докато събират сведения, необходими за подобряване на маркетинговите съобщения и послания в бъдеще. 

3. Атернативните формати за търсене са във възход. 

Точно както има различни начини да съобщите вашето послание, има и различни начини хората от публиката ви да търсят вашето съдържание. Гласовото търсене е във възход. Освен това Google обяви намерения да направи визуалното съдържание по-полезно в търсенето в нея. Търговците трябва да бъдат подготвени за възхода на алтернативното търсене.

Според проучване, проведено в Щатите, над половината от маркетолозите са увеличили употребата си на съдържание чрез снимки и над 1/3 са покачили аудио съдържанието през последната година. Това дава индикации, че маркетингът се движи в правилната посока като произвежда повече и различни видове съдържание за публиката. Навлизайки в 2019 г., поставете приоритет на мултумедийното съдържание. Алтернативното търсене ще бъде важно. 

Продължава на следващите страници.

още по темата
още от Маркетинг
14
Четвъртък
Ноември