70% намаление? Това е подозрително

 70% намаление? Това е подозрително

В съвременната икономика на предизвикателства и грижи, търговците на дребно намаляват цените повече от всякога. Клиентите обаче трябва да бъдат внимателни, преди да се възползват от офертите им.

"Не влизайте в магазини, където е обозначено, че има твърде големи отстъпки. Ако видите знак за повече от 70% намаление на стоките знайте, че тази компания е лошо управлявана и магазинът иска твърде много пари за всичко, което предлага". Това призова в книга американският автор Марк Елуд. Книгата му е озаглавена „Bargain Fever: How To Shop In A Discounted World“ и дава съвети за умно поведение в лабиринта на намаленията и големите разпродажби.

Съветите му категорично отхвърлят маркетинг стратегията за привличане на потоци от хора в магазините чрез "скандално“ големи, драматични сваляния на цената, повече от наполовина. Макар и примамливи, маркирани в големи таблети в крещящ цвят по витрините, намаленията от 50-70% са уловка, зад която стои друго сериозно послание – щом могат да се намалят дотолкова, тези стоки не си струват, казва авторът. "Това е голям предупредителен знак, че клиентът не трябва да вярва на тъговеца, който прави това“, пише Елуд, според който нормалните отстъпки са в размер от 30 до 50%. В този диапазон те могат да бъдат определени като "легитимни", както и фирмата, която ги прави, казва той.

Нагласите към намаленията се променят през годините. Преди десетилетие клиентите не биха помислили, че 70-процентното намаляване на цената е нещо абсурдно. Днес обаче са по-критични, посочва още авторът. В САЩ например през 2006 година само един от трима купувачи се е замислял, че обещанието „минус 70%“ е подозрително. През 2013 г. повече от две трети от хората в страната вече са го гледали по този начин. В същото време броят на американците, които купуват дрехи само от намаления, се е повишил от 15% през 2007 година, на 23% 6 години по-късно. Едва една четвърт от населението е посочвало, че е готово да отвори портфейла си за стока, която не е намалена.

Броят на отстъпките днес е поразителен, но те невинаги са в най-добър интерес на клиента, предупреждава авторът. Офертите с крайно ниска цена вече не са изключение, а норма. Но дали всяка сделка е наистина сделка?

Ако настроенията към тях се влошават, игрите с намаляването на цените ще стават все по-вреден за бранда маркетинг инструмент, който намалява потребителското доверие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела