Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

И в LinkedIn бъдете истински

281

Снимка: Shutterstock

Редица експерти съветват как да изградим по-отличаваш се профил в най-голямата социална мрежа за професионални контакти LinkedIn. Препоръчват се лични стратегии – как да бъдат намерени правилните групи за присъединяване, каква да бъде най-добрата профилна снимка и др.

Тъй като повечето хора, които са се включили в тази платформа, разбират стойността на посочените по-горе стъпки, нека да се задълбочим повече. За да се активизира истински силата на присъствието в LinkedIn, не бива да се допускат някои често срещани грешки на хората в сайта. Например:

1. Давате препоръки в мрежата, само защото искате такива в замяна. Например, вие сте водопроводчик. Някой ви звъни в 3 посред нощ заради спукана водопроводна тръба. Пристигате незабавно и спасявате жилищната сграда от иначе неизбежно наводняване на мазето. Изключително са ви благодарни и затова ви пишат заслужена препоръка, пълна с похвали. След това ви молят да напишете препоръка за тях.

Последното струва ли ви се логично? Съветът тук е: съставяйте искрени препоръки. Правете го, защото искате, не защото очаквате да получите такива в замяна от хора, които бегло ви познават професионално.

2. Не давате всичко. Добрите контакти се градят на базата на даването, не на получаването. Затова, препоръчвайте. Посещавайте профилите на други хора и ги насърчавайте с виртуално потупване по рамото. Изразявайте реакции към споделените публикации (харесвам и др.), за да оцените споделеното или мнението им. Коментирайте. По този начин ще им помогнете да събират внимание и пред вашата мрежа от контакти. 

3. Изчаквате, докато имате нужда. Ако отлагате създаването на връзки до деня, в който имате нужда от нещо – клиенти, служители, работа – значи сте чакали твърде дълго. Помислете къде искате да сте някой ден и започнете сега да градите лична мрежа, която ще ви бъде от помощ в изпълнението на целите ви. Да изграждаш отношения с други хора винаги е нещо паралелно, не задача. "По-късно" винаги е твърде късно.

4. Забравяте къде сте. LinkedIn е социална платформа за професионалисти. Затова, когато искате да оставите коментар, споделите материал или друго, не се отклонявайте от професионалната тематика. Никога не можете да бъдете сигурни кое и кога ще бъде забелязано от колега или потенциален клиент, а защо не и от важен работодател.

5. Пренебрегвате знаците. LinkedIn очевидно се стреми да бъде повече от място, където се събират милиони професионалисти и правят връзки. Социалната мрежа предоставя ценно оригинално съдържание, написано от "лидери на мнение". Какво следва? Всички знаят, че нещо със сигурност предстои като развитие. Обръщайте внимание, оглеждайте се, погледнете напред и започнете да се позиционирате сега, а ако вече сте започнали - продължавайте.

6. Не споделяте. Както знаете, най-лесният начин да обновявате или персонализирате профила си в една социална мрежа е като публикувате съдържание от свое име. Статиите, публикациите в блогове, видеоклиповете и останалите материали, които споделяте в страницата си, дават по-добро разбиране на останалите кои сте и с какво се занимавате, какви са интересите ви. Те ги мотивират да желаят да научат повече за вас.

7. Не ви е грижа. А трябва, защото няма по-бърз и по-добър начин да разберете какво интересува хората, с които сте в професионален контакт, на кое реагират и какво ги вълнува, освен да сте активни и да споделяте. Това е полезен за вас начин да получите директна обратна връзка и да засилите и подкрепите връзките си.

8. Игнорирате потока от новини на мрежата си.

9. Използвате клишираното съобщение. "Бих искал да те добавя в моята професионална мрежа в LinkedIn" (I'd like to add you to my professional network on LinkedIn). Знаем, че всички сме заети, но все пак да отправяш покана за контакт с автоматично генерираното съобщение наистина не е най-добрият начин да се свържеш с някого. Затова изтрийте думите и на тяхно място отделяйте по няколко секунди, за да посочите откъде познавате този човек или какво общо имате.

Бъдете истински!

Съветите са на Джеф Хейдън, в Inc.com

още по темата
още от Маркетинг
21
Неделя
Юли