Джеф Безос за "тайния сос" в успеха на Amazon

Джеф Безос за тайния сос в успеха на Amazon

Джеф Безос за "тайния сос" в успеха на Amazon

Amazon има 14 принципа за лидерство, които направляват бизнес решенията на служителите й.

По отношение на потребителското обслужване обаче, нейният основател Джеф Безос сподели преди дни, че една единствена е тайната съставка, която създава успеха на американската компания, надминалата пазарна капитализация от 1 трлн. долара. Той я нарече "тайният сос" в бизнес успеха на Amazon, предава Business Insider. 

"Това No.1 нещо, което ни направи успешни до момента, е "обсесивно-компулсивният фокус" върху клиента, противопоставен на манията да се мисли за конкуренцията и така да се управлява", сподели той по време на разговор в Economic Club във Вашингтон. 

По думите му, фокусирането изключително върху желанията или нуждите на клиентите е създало много от печелившите бизнес решения на Amazon. 

Такъв пример е историята на Amazon Prime. Безос сподели, че когато Amazon е разработила услугата "Prime" - платен абонамент с безплатна двудневна доставка за потребителя, тя го е направила, защото е знаела, че хората много обичат безплатното доставяне и това ще я изведе напред дълготрайно, въпреки че поевтинява моментния паричен успех на услугата й. Услугата стартира през 2005 г. и първончално внуши, че Amazon продава твърде евтино, за да излиза на печалба. Смяташе се, че Prime "пресушава печалбите и акциите" на Amazon. 

Но сега вече е ясно, че съсредоточаването върху нуждите на клиентите, вместо върху финансовия резултат на компанията за тримесечието или годината, е правилното и печелившо бизнес решение. Клиентите на Amazon Prime днес харчат средно по 1300 долара годишно - близо два пъти повече от другите клиенти, които не са с такъв абонамент. Над 100 млн. души глобално днес са членове на програмата Prime. 

Безос добави, че е много лесно да се види дали даден ръководител има "обсесивно-компулсивен фокус" върху клиентите или по-скоро се опитва да изпревари конкурентите, стимулирайки акциите нагоре. 

"Говоря толкова често с други шефове и основатели и предприемачи и мога да кажа, че въпреки че много от тях говорят за клиенти, всъщност те са съсредоточени върху конкурентите си", казва Безос. Когато усети такава липса на "фиксация върху клиентите", той не инвестира и не придобива дадената компания.

Продължава на страница 2.

Джеф Безос по-рано начерта различителната линия между "мисионерите" и "наемниците" в света на бизнеса. 

"Мисионерът изгражда продукта или услугата си, защото обича клиента, защото обича самия продукт, защото обича самата услуга...", каза Безос през 2015 г.

"Наемникът" изгражда продукта или услугата си, за да може да продаде компанията и да направи пари. 

През 2018 г. Безос добави, че "мисионерите обикновено са тези, които правят най-много пари". 

И още: по отношение на вестник "Вашингтон пост", който Безос купи през 2013 г. и който сега е на печалба, Безос посочи, че изданието е успешно, защото вече се фокусира върху удовлетворяването на читателите като клиенти, а не просто върху събирането на рекламни долари.

"Между другото, къде искат да бъдат рекламодателите? Рекламодателитее искат да бъдат там, където са читателите. Наистина не е толкова сложно", коментира той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ