Едно писмо може да свърши чудеса

Едно писмо може да свърши чудеса

Едно писмо може да свърши чудеса

В рекламирането с директен отговор, едно конкретно писмо, изпратено лично до човека, може да свърши чудеса.

Истински успешното рекламно писмо е целево, казва нещо по много силен начин (запомнящ се) и говори без излишни подробности.

Един от най-добрите начини да ангажирате потенциалния клиент и да провокирате разговор е писмото като маркетингов инструмент. Ако мислите, че никой вече не чете рекламни писма, замислете се още веднъж. Хауард Госъджи е казал: „Хората четат това, което ги интересува. Понякога е реклама”. Понякога може да е и писмо. Случаят не е свързан с това, че хората вече не четат писма. По-реалистично е да се каже, че копирайтърите не пишат вече интересни писма.

В дните на смартфоните, незабавното уведомяване и „мултимедийното всичко”, едно скромно електронно писмо не е рекламен спектакъл, нито забава. Мнозина смятат, че е по-добре да се изпрати цветна, красива или провокативна брошура. Но да се игнорира директното рекламно писмо означава да се обърне гръб на един от най-изпробваните начини да се ангажира потребителят и да се създаде резултат.

Откъде да се започне?

Търговецът е в пакета. Това е шансът ви да говорите открито, елегантно. Каквото и да са ви казвали, винаги започвайте от идеята, че хората ще прочетат писмото. В посланието си няма време да се хвалите, да бъдете остроумни, да оказвате натиск. Това е началото на разговор, който може да направи (или разруши) продажбата. Трябва да започне с респект.

Не се изкушавайте да стартирате текста с хумор или твърде агресивни изявления. Не пишете с изказ под нивото на публиката си или над нейното. Говорете така, както хората реално си говорят. Никога не се страхувайте да нарушите правило на граматиката. Не пишете писмо, за да спечелите с него стипендия. Пишете, за да комуникирате.

Използвайте златната дума в рекламата – „вие”.

Така е било открай време в рекламата и така ще бъде. Хората обожават да слушат за себе си. Писмото е интимен разговор. Щом започнете да говорите в него твърде много за себе си (за продуктите, услугите, промоциите си), човекът отсреща веднага ще превключи.

Ако фирмата ви е имала контакт с клиента, припомнете му това, за да използвате силен елемент на убеждаване в текста. Същевременно не отделяйте прекалено много думи на миналото.

Не се притеснявайте да напишете повече от една страница. Някой наскоро коментира, че доброто съобщение в рекламата трябва да е с дължината на пола – достатъчно дълго да скрие каквото трябва, но достатъчно късо, за да е интересно. Това изказване е може би подходящо за печатната реклама, но в директните рекламни писма трябва да бъдете достатъчно обемисти като текст, за да сте убедителни. Ако можете да докажете аргумента си в минимум  страница, недейте да скъсявате текста си, надявайки се че друг способ, например брошурата, ще каже останалото.

И още: Създайте призив за действие. Покупката е основана на 3 неща: внимание, интерес, решение, действие.

Направете бърз тест със сканиране. Заглавието, подзаглавието и послеписът ще бъдат тези, които читателят ще види в първите секунди. Замислете се над общата форма още веднъж.

Накрая им кажете това, което искате да направят.

Съвети на Пол Шугит, публикувани в About.Advertising.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ