Голямата грешка, когато се прави дигитален маркетинг

Голямата грешка, когато се прави дигитален маркетинг

Голямата грешка, когато се прави дигитален маркетинг

Където и да отидем, каквото и да правим в днешно време, изглежда, всичко се следи. 

Данните не са нищо ново. При все това, непреодолимото количество информация, което съществува за всеки от нас революционизира начина, по който компаниите оперират и трансформира как марките достигат клиентите. Само Facebook призна, че събира всичко за всеки - от доходите му през статуси до връзките му с други и точното местонахождение. 

Ролята на данните в дигиталния пейзаж е това, което ме интригува като маркетолог. Не само че тя създаде валидиране на усилията на маркетинга, но и му даде възможност да достига, измверва и да се свързва с клиентите с изключителна прецизност. 

При все това, с всички тези белези на напредък, които данните ни донесоха, има и някои недостатъци. 

Хората все още имат значение. 

Много компании станаха толкова "програматични" в усилията си да достигат потребителите (чрез дигиталното), че са забравили една критично важна точка: Вие маркетирате пред хора, не пред числа. 

Създаването на реклами стана все по-малко и по-малко креативно, докато дигиталната дисплей реклама се увеличава. Творчеството някак си се трансформира в брой кликвания. Повече време се отделя да се мисли как да се привлекат клиентите или как да се изкусят да кликнат, отколкото как да се създава бранд стойност. 

С по-прости думи, марките изгубиха връзки с аспектите на изграждане на връзки. 

Този недостатък може да се открие най-явно в младите хора, които станаха известни със своето поведение на търсене на автентичност. Това поколение, което стереотипно е известно с липсата на лоялност към марките, е първо в кликването и лесно се "отвързва" или отчуждава, ако една марка не звучи истински и не полага усилие да се свърже. 

Истината не е, че младежите не могат да бъдат лоялни, а че те очакват стойност от бранда и могат да разползнават маркетинговите трикове. Възможностите за свързане са изгубени, когато марките само се фокусират върху краткорсочната игра. 

Как да се свържем с младите?

И какво е решението, за да могат марките да изграждат връзка със своите потребители така, че да се противопоставят на вълната от опити за бързо привличане на кликове? 

Решаващо е да се предлага стойност. Без значение кой канал използвате, за да се свързвате, фокусирайте се върху предоставянето на стойност. Давайте, вместо само да вземате. 

Изглежда просто, но при все това изисква много компании се борят за краткосрочни победи, вместо да инвестират в създаването на връзки. 

Това е същинската причина маркетинга чрез съдържание да се разрасна в последните няколко години, особено що се отнася до насочването на съобщения към младите. Той предлага възможност брандът да привлича и придобива нови потребители, чрез предаването на стойност. Полага основа за създаване на приятелство с потребителите отвъд цената на клика. 

Със стойността като водещ мотивиращ фактор, тази нова маркетингова стратегия разчита на данните по различен начин. Тя използва информация, за да предлага истории, с които човек се припознава, и преработва сегменти за дистрибуция. 

Данните не са врагът. Те могат да породят връзка с потребителя, но като маркетолози трябва винаги да помним, че само данните не могат да изградят трайна и продължителна връзка, от каквато брандът се нуждае. 

Коментар на Ан Герини - ръководител маркетинг и бизнес развитие на StumbleUpon, в сайта на сп.Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ