нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Видгнете шум в Instagram

Снимка: Shutterstock

Oт Levi's до местните магазини за домашно приготвена храна – бизнесът от всякакъв мащаб се включи в приложението за обработване и споделяне на снимки Instagram. Надеждата бе, че и чрез него може да се прави маркетинг. Особено имайки предвид нарастващата му потребителска база, която надмина 1 млрд. души по целия свят.

Кое прави Instagram по-различна платформа в сравнение с останалите мрежи като Facebook, Pinterest, Twitter? То е почти изцяло базирано на снимките. През годините се показа като ефективен инструмент, който допълва дигиталния маркетинг, при нарастващо внимание към него. Компаниите бързо могат да си спечелят разпознаваемост, както и потребителска лоялност, чрез течащия поток от снимки, които помагат да се персонализира бранда.

Една от марките, които извлякоха голяма полза от Instagram например, в началото бе гръцкото кисело мляко Chobani. Ето как: Само няколко седмици след като тази марка се присъединява към платформата, тя привлича в САЩ лоялна група от около 9000 последователи. Те помагат на компанията да се изстреля от не толкова познато допълнение към менюто, към силно разпознаваем хранителен продукт. Chobani създаде шум за себе си в Instagram като окуражи последователите си да споделят техните собствени снимки и да участват в седмични състезания.

Имайки предвид всичко това, как може да се използва Instagram за маркетинг? Например, като използвате някои от следните 5 съвета:

Промотирайте стоките и услугите си. Публикувайте творчески снимки на това, което компанията ви произвежда. Избягвайте скучните кадри, както и стереотипните снимки, които се купуват от сайтове за продажба на илюстрации. Освен това избягвайте информационните графики и снимките с много текст. Мястото им не е в Instagram.

За да избегнете пренасищане с присъствието на марката, не показвайте снимки на продуктите си повече от 3 или 4 пъти дневно. И избягвайте да публикувате същата снимка два пъти. Повторното публикуване на снимки е водещ мотив Instagram общностите, прикрепени към дадена марка, да се свиват.

Организирайте фото състезания. Те могат да бъдат забавни, безплатни. Свободен начин са да привличате хора и да си взаимодействате с тях. Чрез надпреварите със снимки можете да успеете да превърнете някои от участниците в свои клиенти. Как да организирате конкурс?

Продължава на следващата страница.

още от Маркетинг