Да обърнеш упорития навик в своя полза

Да обърнеш упорития навик в своя полза

Да обърнеш упорития навик в своя полза

Рекламните агенции по целия свят се борят със следния общ проблем: Клиентите-рекламодатели ги ангажират със задачата да променят нагласите на потребителите. В повечето случаи това е много трудно, в останалите - почти невъзможно.

Трудно по принцип е да бъде променена човешката природа. По силата на естествените закони, ние, хората не обичаме големите обрати в мисленето, което сме оформили с години. Страхуваме се от промяната. Тя означава несигурност, посочиха авторите на сайта The Balance. Историята показва, че много хора биха излезли на улицата и биха положили огромни усилия, за да защитят убежденията си, но не биха ги променили.

Това се отнася особено за политическите възгледи, които често са силно емоционално натоварени и свързани с личната история и с убежденията на родителите. Ето защо политическите кампании са трудни за изпълнение, сложни и деликатни рекламни инициативи. Тяхната задача е силно свързана с актуалните събития от настоящето и разочарованието от последния избор. Те могат да бъдат превърнати в стимул за промяна в избора на някои от избирателите, предимно по-младите от тях.

Промяната в нагласата за избор на марка обаче често е по-постижима.

Когато един клиент предпочита германски коли, той си купува германски коли и няма причина да престане да го прави, освен ако не преживее разтърсващо разочарование. Представата му, че германските коли са по-добри от италианските е непоклатима. Може ли тя да бъде промененa чрез една атрактивна кампания в медиите?

Едва ли. Но поведението му - да! Това ще се случи отново с помощта на агенция, но не непременно с показването на атрактивни тв спотове или печатна реклама, а с промоции.

Ако наистина искате да промените нагласите на клиентите, направете смело бизнес предложение, съветват експертите. Бъдете щедри. Ако дадена марка натурални сокове се е наложила като фаворит заради вкусовите си качества например, нейните почитатели трудно ще променят предпочитанията си. Но ако бъде предложено намаление в цената на друга марка сокове, също с добър вкус, поведението на голяма част от клиентите в лоялното ядро може да бъде променено.

Промяната в поведението по-късно може да стимулира и промяна в мнението им коя е любимата им марка сокове. Ето защо промоцията е по-подходяща стратегия в опитите за промяна на нагласата на хората от купуването на атрактивна реклама в медиите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ