Как изглеждат рекламите, обявени от Facebook за тролски

Как изглеждат рекламите, обявени от Facebook за тролски

Как изглеждат рекламите, обявени от Facebook за тролски

Политическа реклама за десетки хиляди долари е била купувана във Facebook и излъчвана в САЩ в продължение на почти 2 години през фалшиви акаунти в социалната мрежа и на други места онлайн, вероятно свързани с Русия. Това разкриха шефовете на Facebook.

В отговор, рекламодателите във Facebook вече ще са длъжни да дават повече информация, която ще позволи да бъдат идентифицирани, съобщи в акаунта си създателят на мрежата Марк Зукърбърг.

Facebook ще маркира политическата реклама като такава, а рекламодателите ще бъдат длъжни да разкрият кой плаща за нея. Мерките са на фона на съобщенията, че подкрепяни от Кремъл групи са използвали социалната мрежа, за да влияят на изборите в САЩ миналата година, когато беше избран президентът Доналд Тръмп. Шефове на Facebook и други интернет компании се явиха на изслушване в американския сенат за намесата на тролове в изборите. Google също откри следи от руско финансиране в контекстуалната реклама с политическо съдържание.

Facebook променя правилата заради руските тролове

В отговор на обявеното, мнозина сред рекламодателите, рекламистите, администраторите на страници в социалната мрежа в САЩ и сред самите потребители се запитаха как са изглеждали рекламите, които са дезинформирали част от публиката или са наклонявали мнението й преди изборите в определена насока. 

Business Insider дава примери в раздела си за реклама и технологии. Сайтът посочва, че рекламите са били видяни от десетки милиони американци и те покриват широк набор от теми, от движението на тъмнокожите Black Lives Matter, до правата на хомосексуалистите, имиграцията и притежанието на оръжие.

Някои от рекламите са били проектирани да провокират подкрепа за опорни точки, каквито е изказвал Доналд Тръмп към момента на кандидатурата му. 

За всички тези реклами, показани на изслушванията в САЩ, било платено в рубли. Някои от тях датират от 2015 г. 

От Facebook твърдят, че повечето са най-вероятно свързани с "тролската ферма" Internet Research Agency. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ