Мисли различно, създай марката, без която хората не могат!

Мисли различно, създай марката, без която хората не могат!

Мисли различно, създай марката, без която хората не могат!

При всички хора по света има нещо общо - в крайна сметка сме наследници на предци, които са се събирали край лагерния огън и са си разказвали истории. 

Компаниите, които разбират това, са тези, които интуитивно са станали големи брандове и империи. Те създават продукти и инструменти, без които понякога не можем да си представим живота. Например Amazon, Google, Apple... 

Ако запитаме някой защо си е купил компютър "Мак" на Apple, той вероятно ще даде отговори "Защото е бърз" или "Защото е страхотна машина". Тези отговори са верни, но те не са основното, поради което хората се завръщат към продукта отново и отново. 

Класическата рекламна кампания на Apple "Мисли различно" ("Think different") е водеща за начина, по който брандът обрисува себе си. Идеята е той да бъде алтернатива на статуквото, поне в ранните дни на развитие на компютърната индустрия. Така компанията става бранд, който обединява различните, мечтателите, визионерите, смелите и дръзките. Като ни казва да мислим различно, той на снабдява с желаното разрешение да бъдем свободни и себе си.

За да се създаде огромен бранд, без който много хора не могат, има няколко ключови момента. Най-важните от тях са следните:

1. Отделете време, за да измайсторите историята си.

За да накарате хората "да се влюбят" в продукта или услугата ви, се нуждаете от силна история, която да бъде фундамент на всичко, което ще изгардите. Google например успява да привлче любители на бранда си не само с функционалността на интернет търсачката си, но и с умението да провокира хората да се почувстват като изследователи и любопитни да разберат нови неща, дори и нещата, които вече сякаш са знаели. 

2. Свържете историята си с нуждите на клиентите. Свържете я дори с онези клиенти, които така и не са знаели, че имат такива нужди. Най-големите брандове на света са успели да адресират определени фундаментални аспекти от човешкото поведение. Например, те помагат на хората да се изправят пред страховете си - както Nike. Или вдъхновяват хората да се радват на своята уникалност, както Apple. Или пък мотивират хората да развихрят желанието си да изследват и проучват, както Google. 

Тази компании правят повече от да предлагат добри продукти и услуги на конкурентни цени. Помагат да живеем по-пълноценно и по-свързан живот, като ни дават време, което да прекарваме като вършим онова, което истински ни вълнува. 

3. Адаптирайте историята си в кратък лозунг, който отразява вашите основни ценности. 

Може да бъде предизвикателство да успеете да създадете кратко обяснение защо брандът ви съществува и защо той е страхотен - с няколко думи. Но имайте предвид, че по-малко от 5 думи са винаги най-добрият избор.

Слоганът ви трябва да се отнася до нещо, което липсва на клиента и е дълбоко ценено от него. 

Днес Nike е компанията "кръстник" на всички бранд лозунги. Тя го прави със силното и познато навсякъде по света "Just Do It". Това послание припомня на клиента: "Знаем, че си уплашен. Това е нормално. Просто го направи". 

Най-добрите компании са най-добрите разказвачи на истории. Те разбират битките на хората, разочарованията им, целите и стремежите. 

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ