Какво означават имената на 15 от най-известните марки в света

Какво означават имената на 15 от най-известните марки в света

Какво означават имената на 15 от най-известните марки в света

Може би носите любимия си чифт спортни обувки Nike, или пък имате панталон на Lululemon, или пък сте пазарували в Gap... 

Всички тези и други марки с познати имена всъщност имат история на кръщаване, която мнозина по света не знаят. Business Insider надниква в 15 от тях. Например

Panera. Името на веригата за сандвичи е съставено от "pan", което на испански език означава "хляб" и "era" - на латински език "епоха", "ера", "времена". Тоест, Panera означава "Епоха на хляба". 

Adidas не е акроним за "All Day I Dream About Soccer" или "Цял ден мечтая за футбол", както някои си мислят. Това е марка по името на основателя на германския гигант за спортно облекло Адолф Даслер, който започнал да прави спортни обувки след като се завърнал от военна служба по време на Първата световна война. Името съчетава прякора му Ади, с първите три букви на фамилията му. 

Lululemon не означава абсолютно нищо. И нарочно е избрано да се произнася трудно. Основателят на марката облекло за йога Чип Уилсън от САЩ обяснява през 2009 г., че било важно при избора на име преди години да се избере дума, която японците да приемат. Смятало се, че една японска маркетингова фирма не би опитвала да изгражда в Япония американски звучащ бранд с буквата "Л", защото звукът по принцип не съществува в японската фонетика. Но пък при включването точно на това "Л" в името всъщност си помислили, че то ще прозвучи на японците различно, американски и автентично от САЩ. Затова толкова много "л" били включени в названието на така известния бранд. 

ASOS е съкращение от AsSeenOnScreen. Британският онлайн търговец е бил основан през 1999 г. и е бил известен като asseenonscreen.com. Името ASOS, което между другото се произнася ACE-OSS, обаче много бързо се възприемало и уебсайтът се прекръстил на asos.com.

Soylent получава името си от фантастичен роман. Това е марка напитка, любима на хората в Силициевата долина, заместил на храната. Романът е "Make Room! Make Room!", той разказва за пренаселването на света и недостиг на ресурси на планетата. В книгата soylent е смес от соя и леща. 

Gap се отнася до поколенческата разлика, или "пропаст", (generation gap) между възрастните и децата. 

Wawa е кръстена на район в Пенсилвания. Това е верига ресторанти за хранене. 

Häagen-Dazs може да звучи супер датско, но е напълно измислено. Рубен Матус - еврейски емигрант в САЩ от Полша, кръщава компанията си за сладолед Häagen-Dazs, в знак на почит към Дания, казва той в интервю за изданието Tablet Magazine. Дания, според него е единствената страна, която е спасила евреите по време на Втората световна война. "Така че аз съчетах заедно абсолютно измислено датско име и то беше регистрирано. Häagen-Dazs не означава нищо, но би привлекло вниманието, особено с този умлаут", казва той. 

JCPenney е кръстена на основателя си, чието име е просто невероятно - предприемачът се казвал James Cash Penney - името му съдържа "кеш" (пари) и "пени". С име като това той сякаш е роден да прави пари, шегуват се от Business Insider. 

Nike идва от името на Нике - древногръцката богиня на победата. 

Gatorade е известна енергийна напитка за спортисти, създадена от екип от лекари на Университета на Флорида, за Florida Gators - отбор по американски футул, чиито спортисти много се измъчвали да играят в жегата. 

Venmo идва от латински език: vendo/vendere означава "продавам". 

Under Armour решава да използва британския спелинг и да се изписва така, защото основателят на марката за спортно облекло не бил сигурен навремето дали "цялото това нещо с интернет" ще проработи и в мрежата ще се продава. Затова той избрал име, което би било тогава лесно избираемо по телефона - телефонният номер 888-4ARMOUR бил много по-привлекателен от 888-44ARMOR. 

Starbucks е кръстена на герой от "Моби Дик". В интервю за "Seattle Times" съоснователят Гордън Боукър разказва, че първоначално бил прегледан списък с имена, започващи със "st", защото на предприемачите им се струвало, че това звучи силно. Те направили асоциации, включително с името на старо миньорско градче - Старбо, с което било свързано името Starbucks - по Старбък - първият приятел на Мелвил в "Моби Дик". 

J. Crew пък било замислено да се конкурира с модната линия "Polo" на Ralph Lauren.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ