Затвори

Новата реколта спонсори на Световното по футбол

Снимка: Guliver / Getty Images

Обемът на рекламното спонсорство на Световното първенство по футбол през 2018 г. е по-малък в сравнение с предишното издание на Мондиала, което беше в Бразилия през 2014 г., според изследване на Nielsen Sports, цитирано от Би Би Си. 

Приходите от спонсорство на ФАФА за Русия'18 са $1,629 млрд., докато при Бразилия'14 са били $1,450 млрд., посочват авторите.

Глобалната компания за пазарни изследвания Nielsen твърди, че спонсорският цикъл 2015-18 е бил доста по-труден за продаване, спрямо предишните Световни купи. 

Въпреки това, интересно наблюдение е наличието на "нова реколта" спонсори. Сред тях се включват няколко големи компании от Китай. Те са помогнали на ФИФА да набере дажбата си от рекламна подкрепа. 

Китайските спонсори настъпват и се присъединяват след оттеглянето на корпорации гиганти, които бяха дългогодишни спонсори на футболното първенство като Johnson & Johnson, Castrol, Continental. Те се оттеглиха заради корпуционния скандал в управляващия орган на световния футбол през май 2015. 

Най-голямата китайска компания за частни недвижими имори Wanda Group сега е един от седемте големи официални партньора на ФИФА, наред с Coca Cola, Adidas, Газпром, Qatar Airways, Visa и Hyundai/Kia.

Една от компаниите, които Wanda притежава, е InFront Media - фирма за спортен маркетинг, държаща медийните права върху Световните първенства по футбол през 2018 и 2022 г. за 26 азиатски района. 

Продължава на страница 2.

Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Виц на деня

Снимка: Shutterstock

Валутен калкулатор

Валутен курс за 19.06.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 19.06.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.70057
0.588038
CNY
10
2.61597
3.82267
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.23031
0.448368
RUB
100
2.65
37.7358
USD
1
1.69571
0.589723