Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Новата реколта спонсори на Световното по футбол

291633

Снимка: Guliver / Getty Images

Обемът на рекламното спонсорство на Световното първенство по футбол през 2018 г. е по-малък в сравнение с предишното издание на Мондиала, което беше в Бразилия през 2014 г., според изследване на Nielsen Sports, цитирано от Би Би Си. 

Приходите от спонсорство на ФАФА за Русия'18 са $1,629 млрд., докато при Бразилия'14 са били $1,450 млрд., посочват авторите.

Глобалната компания за пазарни изследвания Nielsen твърди, че спонсорският цикъл 2015-18 е бил доста по-труден за продаване, спрямо предишните Световни купи. 

Въпреки това, интересно наблюдение е наличието на "нова реколта" спонсори. Сред тях се включват няколко големи компании от Китай. Те са помогнали на ФИФА да набере дажбата си от рекламна подкрепа. 

Китайските спонсори настъпват и се присъединяват след оттеглянето на корпорации гиганти, които бяха дългогодишни спонсори на футболното първенство като Johnson & Johnson, Castrol, Continental. Те се оттеглиха заради корпуционния скандал в управляващия орган на световния футбол през май 2015. 

Най-голямата китайска компания за частни недвижими имори Wanda Group сега е един от седемте големи официални партньора на ФИФА, наред с Coca Cola, Adidas, Газпром, Qatar Airways, Visa и Hyundai/Kia.

Една от компаниите, които Wanda притежава, е InFront Media - фирма за спортен маркетинг, държаща медийните права върху Световните първенства по футбол през 2018 и 2022 г. за 26 азиатски района. 

Продължава на страница 2.

още от Маркетинг
23
Вторник
Октомври