И малките имат какво да кажат

И малките имат какво да кажат

И малките имат какво да кажат

В опита си на автор и лектор по маркетинг се обиграх в разпознаването на т. нар. често незадавани въпроси - "Frequently unasked questions" или FUQs, по дефиницията на колегата ми Джон Джанч.

Това са въпросите, които аудиторията трябва да задава, но ги пропуска поради една или друга причина. Понякога, защото не е достатъчно навътре в темата. Друг път, защото не ѝ се дава такава възможност. Или пък понеже хората в нея се притесняват да говорят публично.

По мое мнение, в темата за маркетинга има един често пропускан въпрос, който е важен. Той е:

Коя е най-важната маркетинг дейност за малкия бизнес?

Отговорът е следният:

Най-същественото и най-очевидното е малката фирма да създава съдържание. Това трябва да е крайъгълният камък на всяка маркетинг активност.

Стартирайте фирмен блог, YouTube канал, регистрация в Twitter или във Facebook. Преди това изгответе стратегия. Помислете какво искате да кажете и защо го казвате. Определете мисията си, това което прави фирмата ви специална, гласът ви. Опитайте да погледнете на света от гледната точка на потенциалния си клиент. Как покупката от вас ще промени живота му? Как ще го облекчи?

Помнете, добавената стойност, която предлагате, не е това, с което се занимавате. Тя е това, което правите за другите. С други думи, не говорете директно за особеностите на продукта си. По-скоро за начина, по който ще бъдете от помощ.

Друг въпрос, който следва логично:

Защо маркетингът със съдържание да е толкова важен?

Съдържанието винаги е било част от маркетинг микса. Освен това някои последни технологични развития го направиха от критично значение.

Технологиите еволюираха така, че премахнаха пречките пред публикуването. Някога маркетингът имаше нужда от голям бюджет и достъп до печатната преса, за да създава и доставя съдържание в по-голям мащаб. Задължително бе да си купува достъп до аудитория. Сега всеки може да направи съдържание, което се свързва директно с хората и им позволява да го споделят, да се информират и забавляват с него. Както и да го препоръчват.

Потребителското поведение се измени. Преди търговията бе на предна линия. Сега ролята й е изместена от интернет като пространство, където хората имат свой паралелен живот, своя идентичност, харесват, купуват продават. Това е мястото, където проверяват големите продукти и ги сравняват, преди да ги закупят.

Кой всъщност го е грижа за това, което има малкият бизнес да каже?

Заради това, че всеки (човек, марка) днес има възможност да публикува и да бъде медия, светът стана много по-шумно място. Ако си мислите, че не всеки го е грижа за съобщенията на маркетинга ви, прави сте. Но и маркетинг не се прави за всички, нали?

Искате да достигнете този, чийто проблем бизнесът ви може да разреши.

Представете си го непрестанно атакуван от рекламно съдържание, но способен да отсее истински добрата маркетинг история, която вие можете да му предложите.

По материал на Ан Хендли - автор на сп. Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ