Страхотни продукти, отличен екип, но няма продажби. Защо?

Страхотни продукти, отличен екип, но няма продажби. Защо?

Страхотни продукти, отличен екип, но няма продажби. Защо?

Във всички пазарни икономики има компании, които не знаят как да си направят маркетинг и това е най-големият им проблем. Тези компании разполагат със страхотни продукти, с добър екип по продажбите. И нямат продажби.

Защо?

Възможните причини са десетки, но най-често се очертават 8 масови грешки по отношение на маркетинга.

Ето какви са:

1.) Провал в проследяването. Това е грешка номер 1, която компаниите правят. Особено малките фирми и средно големите предприятия. Те просто не знаят кой маркетинг работи и кой не. Не измерват резултатите си. Не следят уеб трафика си чрез Google Analytics или телефонните обаждания до фирмата.

2.) Маркетинг предразсъдъци. Много компании опитват да се реализират на пазара с предварително създадени предположения за това кое ще проработи и кое не. Дълбоко вкоренените заучени очаквания и стереотипи за маркетинга винаги замъгляват важността на данните за специфичен метод на постигане на успех (или провал).

3.) Фокус само върху инициативи на търсене, не и на привличане. Съществуват два типа маркетинг. Единият е насочен навън, към външната среда. Той се занимава с „ловуване“. Компанията харчи пари, за да търси хора, които да купят нещо от нея. Вторият маркетинг се отличава с такъв род инициатива, че да се създаде страхотно съдържание, дизайн, особености или друго, които сами по себе си да накарат купувачите да потърсят компанията. Философията на първия е „намери“, а на втория „предложи нещо привлекателно“. Без съмнение първият е важен, но е неправилно да се пренебрегва втория.

4.) Основна цел: всички. Едно от базисните правила в маркетинга е, че има определени сегменти от населението, които е много по-вероятно да откликнат на офертата на фирмата, отколкото други. Като едно от най-безсмислените решения в тази професия се е доказала стратегията да се харчат пари от рекламодатели с цел да се достигне до максимално широка мрежа от хора.

5.) Да се забрави телефона. Твърде много маркетолози си поставят за цел най-вече да генерират уеб трафик. Това е чудесно, но е и ограничено мислене. Факт: един потенциален клиент е по-вероятно да купи от вас след разговор по телефона, отколкото ако е разгледал страницата ви и е направил някакво интернет взаимодействие с вашата марка.

Продължава на следващата страница.

6.) Остаряло уеб съдържание Една от най-лошите и често срещани грешки е уеб сайтът на фирмата да бъде забравен и да не се актуализира с нужна информация. Да не се публикуват редовно съобщения, интересни новини, илюстрации, видео. В свят, в който преди да закупи нещо клиентът търси фирмата в интернет, това е много лоша тактика.

7.) Маркетологът не чете. Повече от много други професии маркетингът изисква постоянно самообразоване. Той е свят на непрекъсната динамика на ежедневна базата. Всеки маркетинг професионалист, назначен за такъв и възприемащ себе си за експерт в областта трябва да чете блогове, статии, актуални изследвания, да обръща внимание на анализи и прегледи на продукти. Важно е да се чете, защото иначе конкуренцията ще задмине фирмата.

8.) Пренебрегват се постоянните клиенти. Най-добрият начин да се прави маркетинг е като се удовлетворят настоящите купувачи. Уверете се, че потребителското изживяване, което предлагате, е на топ ниво. Ядосаните клиенти разказват на приятелите си. Както и доволните.

От блога LOGMyCalls

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ