Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Методът на Опра Уинфри за провеждане на срещи

299462

Снимка: Shutterstock

В света на търговците, бизнеса и комуникацията много често работните срещи започват трудно. 

Или се чака някой да пристигне, защото закъснява, или групата иска да продължи да говори по други, "по-приятни" въпроси, които са извън повода. И обикновено "Тъй като сме се събрали тук...", казано от ръководещата личност, започва разговора по същество. Но в същото време някои колеги все още продължават да пишат съобщения и имейли, докато най-сетне всички станат фокусирани. 

Срещите, които започват бавно, трудно се възстановяват. 

Как да направим така, че срещите ни да бъдат колкото може по-продуктивни и фокусирани? 

Американската водеща Опра Уинфри, която има сериозен опит в събеседването, има свой метод за управление на комуникацията. В книгата си "High Performance Habits: How Extraordinary People Become That Way" авторът Брандън Бурчард посочва, че Опра Уинфри започва винаги всяка среща по един и също начин. Тя пита:

"И така, защо правим тази среща? Какво е важно? Какво има за нас значение?". 

Защо тя започва срещите си така?

Хората с висока продуктивност, желаещи възможно най-добър развой от разговора, независимо дали продават нещо, представят маркетингови планове или друго, желаят възможно най-голяма яснота на общуването и намеренията. Всичко трябва да е абсолютно ясно. Те работят да отстраняват разсейващите фактори, за да може да се говори фокусирано и не само това, но и да се управлява фокусът и той да се върща, ако е изгубен. 

Така е, защото яснотата не е нещо, което получаваме и край. Тя е нещо, което се опитваме да търсим. И я намираме, докато активно и постоянно я търсим. 

Същото важи и в личен план. Успешните хора не чакат външен стимул, за да започнат да правят промени. Те просто ги правят - без да имат нужда от нова календарна година, определен месец или друго. Просто решават какви промени искат да направят и започват. Сега.

Според Брандън Бурчард има един простичък подход да се търси лична яснота - като наблегнем на следните четири неща: 

  • Представата за себе си: Как бихте описали идеалната версия на себе си?
  • Уменията си: Какви умения бихте искали да придобиете, развиете и покажете? 
  • Социален аспект: Как искате да се държите в социален план? 
  • Услуги: Какви услуги искате да предоставите? 

Продължава на страница 2.

още по темата
още от Маркетинг
21
Неделя
Октомври