Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Не така в социалните мрежи!

360

Снимка: Shutterstock

2019 година е, a все още някои компании и лица използват социалните платформи само за да се популяризират, откровено да търгуват и понякога да спамват приятелите си.

Тъжната реалност е, че много от социалните мрежи са изградили функции, които да насърчават това поведение, защото в крайна сметка печелят, когато потребителите им изпращат милиони съобщения постоянно или когато получават харесвания, особено бизнес профилите. В дългосрочен план, обаче, този тип поведение на нахално търгуване идва на определена негативна цена, която се заплаща както от публиката, така и от бизнеса в мрежите.

Как да избегнете това дразнещо поведение във всички социални платформи? Ето няколко препоръки:

Не молете хората "да харесват" нещо, без да им давате причина да го харесват. Недейте да просите лайкове. Причината бутоните за харесване да са направени е била на първо място да се даде на хората възможност да изразяват положителната си оценка за събития и гледки, към които изпитват приятни чувства. Маркетингът чрез социалните мрежи обаче превърна "харесванията" в показател за достигната и активизирана публика, тоест за количествен успех. 

Вместо да призовават за лайкове, компаниите и брандовете трябва да отделят от времето си, за да произвеждат тяхно съдържание, което ще даде причини на хората да кликнат бутона "Харесва ми". 

Масово таргетиране на хората, наред с десетки други, които не са свързани с тях. Общото отбелязване на няколко стотин души или включването в групи във Facebook без молба и желание са част от най-дразнещите потребителите неща. Ако искате да присъедините някой към група, първо му напишете съобщение и го попитайте дали се интересува да се присъедини към групата. Ако каже "Да", го поканете. 

Изпращане на автоматизирани съобщения. Например, в LinkedIn. Дори някоя компания да изпраща шаблонни съобщения в LinkedIn, преди това винаги трябва да ги персонализира поне малко. Комуникацията на бизнеса като бот, а не като човек, в определени случаи на общуване е неподходяща и отблъсква. 

Прекаляване с това, което някои маркетолози наричат "създаване на ангажираност". Всичко се случва по-добре, когато се прави с умереност. Не публикувайте прекалено голямо и еднотипно количество в рамките на минути. 

Наблюдатели съветват: Дръжте се в социалните мрежи така, както бихте общували в реалния живот. Помислете не само от какво се нуждае бизнесът ви, но и от какво се нуждае получателят на вашето съобщение и как вашите действия ще бъдат възприети от него. 

По съвети от Inc.com

още по темата
още от Маркетинг
19
Петък
Април