Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Повече не е по-добре

Снимка: Shutterstock

Има ли търговци на дребно, при които пазарувате редовно, но никога не плащате пълна цена?

Например, има един магазин за домашни стоки, който съпругата ми и аз посещаваме редовно, на всеки няколко месеца. И въпреки че сме лоялни клиенти, ние все още постоянно проверяваме дали имаме талон за намаление, преди да се насочим към магазина. Компанията ни изпраща талони през цялото време, така че би било лудост да купуваме нещо, без да ги използваме, нали?

Това е обичайна практика сред търговците на дребно в САЩ. Те изпращат дневни кодове на талони или седмични промоции, по пощата и по имейл. Понякога тези промоции могат да бъдат за 40 или 50% от стоките на целия магазин. И като умни потребители, ние всички се научихме да ги чакаме, преди да купим.

Тези промоции със сигурност водят до покупки, в противен случай търговците на дребно не биха ги използвали. Но магазините, които работят по този начин, се озоваха в един порочен цикъл. Клиентите се научиха да чакат за талони, за да направят покупките си. Така че търговците трябва да изпращат повече талони, за да създават същите продажби. Но, разбира се, те печелят чрез честото си намаляване. Какво могат да направят в този случай?

Разчитайте на по-добро сегментиране, за да доставяте по-таргетирани промоции. 

Няма нищо лошо в провеждането на редовни промоции, с които да се задвижват покупки. Проблемът е, че тези талони често се изпращат безразборно, към всички и всякакви хора в базата данни на ритейл фирмите. И докато всеки талон води до много продажби, може да има и непредвидени последици. Клиентите, които биха били готови да платят пълната цена, може да имат достъп и да използват талона - така търговецът губи пари за всяка от тези сделки.

Също така, клиентите, които се интересуват само от време на време, понякога са претоварвани с имейлите за талоните, изпращани до тях по електронната поща. Ето защо може да се отпишат. Така че търговецът ще губи бъдещи приходи от тях.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг
07
Събота
Декември