И малкият бизнес може да печели от големите идеи за реклама

И малкият бизнес може да печели от големите идеи за реклама

Рекламирането на малък бизнес по принцип се намира някъде на границата между науката и изкуството. Наистина.  

Ръководителите на малките фирми често забравят един от основните му принципи: независимо от размера на фирмата, разбирането на законите на рекламата може да донесе големи награди.

Ето защо има няколко базисни правила, които е полезно да се знаят и от които може да се тръгне.

Даръл Зохорски ги обобщава в sbinformation.about.com.

Според него те са следните:

1. Използвайте едно съобщение.

Рекламата, която поражда висока степен на отговор, съдържа едно единствено послание. Например съобщението на марката NordicTruck's, което я направи популярна сред потребителите бе "Най-добрите в света уреди за аеробни упражнения". То е простичко, ясно и привлича вниманието.

Тези качества са важни и за маркетинга с имейли. В рамките на 3 секунди или дори по-малко неговите послания трябва да се разбират и да бъдат комуникирани.

2. Добавете надежност. 

Вече сякаш стана част от естествената човешка природа да не се вярва на рекламата. Твърденията в маркетинга трябва да бъдат истински и достоверни.

Рой Х. Уилямс, автор на бестселъра "Магьосникът на рекламите" ("Wizard of Ads") подчертава, че всяко твърдение в рекламата, което клиентът възприема като откровена лъжа или начин той да бъде манипулиран, е ужасяваща загуба на пари и всъщност създава обратния ефект – отблъсква от офертата на фирмата.

3. Тествайте всичко. 

Голямият бизнес има по-голям дял от средства, които може да си позволи да загуби, без да загине. Малкият бизнес не разполага с този лукс. Използвайте онлайн ваучери, QR кодове, инструменти за измерване на заглавията, времето и мястото, в които е поставена вашата реклама. Пробвайте само една идея в едно определено време и в една медия. Това може и да не е сложна процедура. Например да питате всеки клиент в продължение на няколко седмици как е разбрал за бизнеса ви.

Продължава на следващата страница.

4. Бъдете лесно откриваеми.

Всяка отделна брошура, кутия, имейл и цялата ви корпоративна литература трябва да са с посочени адреси на компанията ви. Изглежда лесно, но много от фирмите го забравят.

5. Свържете рекламите с целта. 

Успешната реклама на малкия бизнес говори само на един целеви пазар.

6. Създавайте любопитство. 

Създавайте реклами, които провокират интерес и карат потребителя да иска повече информация. NordicTrack's, чийто пример бе посочен по-горе, заснема видео и го публикува в интернет. Щом потенциалните клиенти го гледат, те се свързват с нея, за да разберат повече.

Имайте предвид, че ако не получавате достатъчно добър според вас отговор, много често вината не е на медията.

В много от случаите проблемът е съобщението. Рекламирането в малкия бизнес много трудно подобрява търговията с бърз ефект. В него е необходимо планиране, тестване и постоянно излъчване, за да окаже желаното влияние. Така се случва, защото в много от случаите става дума за не голяма марка, която действа на местно ниво. Но пък, ако се прави както трябва, е печеливша стратегия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Караджов за искания подкуп от шофьори на Роби Уилямс: Случаят е срам и позор
Мерц: Европа не е във война, но вече не е в мир с Русия
Перник и останалите населени места, захранвани от язовир "Студена", са без вода
Тръмп и Нетаняху се договориха за план за прекратяване на войната в Газа, подкрепата на „Хамас“ е под въпрос
Джей Ди Ванс: Вървим към спиране на работата на федералното правителство
Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Рапърът Снуп Дог ще бъде кореспондент на NBC на Олимпийските игри в Италия