нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Стига с този мултитаскинг!

Снимка: Shutterstock

Въпреки че за мнозина е трудно да го признаят, мултитаскингът не е толкова добра практика, колкото си мислят. 

Изследване подкрепя този факт, посочва сп. Inc. онлайн. Средно, човек може да е прекъсван около 7 пъти на 1 час докато върши нещо и това има опустошителен ефект върху продуктивността му, посочва проучването. Общо, ако прекъсванията са за около 12 минути на 3 работни часа, никак не е добре,  защото времето за повторно фокусиране може да отнеме от 5 до 30 мин.

Дори само да седим близо до някой, който прави мултитаскинг, това може "да намали интелигентността ни" със 17%. 

Все повече хора търсят стратегии да извършват правят мултитаскинг по-малко или с други думи вниманието им да бъде едновременно насочвано към две дейности. Но има едно нещо, което убягва на рекламодателите и маркетолозите - те често заливат потребителите с твърде претоварено във визуално отношение съдържание, с тежък дизайн на текст и добавени други излишни елементи. 

Опростеният, чист дизайн може да подобри възприятието, ангажираността и задържането на вниманието. Ето три начина, по които вашето визуално съдържание може да претоварва публиката ви с информация, с което да губите вниманието ѝ. 

Съобщавате твърде много информация. Визуално, съдържанието трябва да бъде изпълнено с малко текст, за да се избягва усещането в публиката, че се чете указание за изпълнение или инструкции за някаква задача. По отношение на количеството текст е от значение да се избере и включи подходящата информация. Останалото трябва да се отхвърли настрани. 

Много рекламодатели смятат, че след като имат голямо количество данни, трябва да съобщят повечето от тях. Това обаче не е така. По-правилно е да се споделя по-разбираемата информация - и само тази информация. Така е много по-ефективно. Да се посочи само една точка със силни данни е много по-запомнящо се от изброяването на 5 сравнително по-безинтересни точки. Поддържайте нещата прости. Включете най-добрите си, най-впечатляващи и важни показатели, които предизвикват чувства като изненада, възхищение, изумление. 

Използвате твърде много визуални елементи. 

Научни изследвания на човешкото възприятие откриват, че работната памет на човека може да обработва до четири различни ресурса на стимули едновременно. Ако стимулите или източниците, които предизвикват специфични функционални реакции в мозъка, са повече, човек започва да се задъхва и степента му на възприемане спада. 

Една от най-честите грешки на дизайна е в инфографиките и други форми на възуална комуникация да са включвани визуални елементи, които не вършат никаква работа. Не само че те са ненужни, но и може да намаляват степента на възприемане и ангажираност на читателите, като предоставят твърде много стимули едновременно, вместо да бъде представена само една атрактивна визия наведнъж. 

Съвет: Уверете се, че всички елементи във визуалната комуникация работят в хармония. 

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг