Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Светът аплодира тази реклама от Супербоул

608

Най-гледният рекламен ефир всяка година - финалът на американската футболна лига Супербоул, мина преди дни и традиционно светът на рекламата анализира кои са били най-успешните кампании в него. Излъчването на един 30-секунден спот по телевизията можеше да струва до 5 млн. долара.

При над 100 показани реклами, тази на Burger King с Анди Уорхол бе най-блестяща и запомняща се, макар и много необичайна, коментира изданието Inc.com. Каква бе тя? Веригата ресторанти Burger King представи видео, в което самият Уорхол, който почина през 1987 г., яде бургер от нея. По сведения на нейни представители, става дума за кадри от филм на датския режисьор Йорген Лет - "66 Scenes from America". След като се опитва в продължение на години, Burger King получава разрешение да ги използва за рекламна цел през 2019 г., разказва AdAge.

Видеото е доста далеч от всички реклами, показвани от Burger King досега и наскоро, но тишината в него и простотата му успяват да го отличат от шума на всички останали рекламни клипове по време на големия футболен финал. То създава и съспенс - мнозина сред зрителите коментираха, че са очаквали нещо да се случи. В крайна сметка не става нищо, това е "просто" Анди Уорхол, който яде бургер на Burger King. (При това не на McDonald's.)

Пълната сцена във филма на датския режисьор, в която Уорхол яде бургера, продължава малко над 4 минути и всъщност в нея няма нищо по-различно от частта, показана в рекламата на Супербоул като по-кратка. Маркетинг мениджърът на веригата за бързо хранене Фернандо Мачадо коментира, че е бил много впечатлен, когато е гледал за първи път кадрите от филма, в който Анди Уорхол яде бургера на Burger King. 

Помислих си: "Това наистина ли е Анди Уорхол? Защо яде това? Какво става там?", казва той и посочва, че в компанията са искали да използват кадрите, без да ги променят изобщо.

"Това бе смело. Това бе рисковано. Блестящо е", коментира онлайн изданието Adweek.

Смята се, че рекламата е силен ход от брандинг гледна точка. Клипът завършва с надпис "Яж като Анди".

Това е тя.

още по темата
още от Маркетинг
22
Сряда
Май