Простичък въпрос, който търговците често забравят

Простичък въпрос, който търговците често забравят

Простичък въпрос, който търговците често забравят

Има един съвсем простичък въпрос, съставен от една единствена дума, който почти всички търговци често забравят: „Защо?”

Той определя водещите мотиви на клиента. Щом е зададен, почти винаги следва продажба.

Хората купуват, за да разрешат проблем. Това важи и за емоционалните покупки. Дори когато купуваме на съпругата си цветя или бижута, го правим, за да разрешим проблем. Някои биха отговорили „Не. Обичам жена си и затова й купувам букет от рози”. Но вгледайте се малко по-надълбоко в ситуацията. Винаги ще откриете някакъв проблем, който да опитате да разрешите. 

Ако сте търговец, разберете какъв е проблемът, който потенциалният ви клиент се опитва да разреши и не само ще затворите продажбата, но и ще я направите по-бързо и ще спечелите повече пари. „Защо?” е горивото на всяка сделка. Доминиращият мотив за покупка.

Понякога дори клиентите не са наясно за мотивацията си. Работа на търговеца е да я изясни. Когато им даде отговора на въпроса, става ясно защо те правят бизнес с него.

Има няколко специфични въпроса, с които можете да помогнете на клиентите.

• Защо сте тук днес?

• Защо се интересувате от този продукт?

• Защо това е важно за вас?

• Защо се съгласихте да се срещнем?

• Защо решихте да направите това сега?

• Защо бихте направили този вид инвестиция?

Повече продажби в 5 стъпки

Виждаме тази динамика всеки ден, в много, най-различни индустрии. Също и в лукса. Никой не купува часовник за 57 000 долара, просто за да е информиран колко е часа. И тази луксозна вещ се купува, за да разреши проблем – със самоличността на клиента, със самочувствието му, с усещането му за успех, социалния му статус. Цената не е важна, щом на купувача се помогне да види проблем, който продуктът разрешава за него. Тогава решението му за покупка става много по-лесно.

Стигнете до отговора на въпроса „Защо?” и продажбата ще последва.

Източник: Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ