Професии на бъдещето в дигиталната реклама

Професии на бъдещето в дигиталната реклама

Професии на бъдещето в дигиталната реклама

Главен директор Преживявания (chief experience officer), редактор виртуална реалност (VR editor), бот разработчик (bot developer) - това са само част от професиите, които ще се появят в бъдеще в рекламната индустрия, заради възхода на технологиите, прогнозира списание Adweek. 

Изданието за маркетинг и реклама представи списък на видовете работни позиции в рекламния бранш, които вероятно ще бъдат необходими в идните години. Списъкът е изготвен на базата на допитвания до мненията на рекламни експерти в САЩ и на изводите на проучвания на IDC и др.

Ето какви още хора е възможно да работят в дигиталните рекламни агенции в бъдеще (освен, разбира се, ако не се появи някоя революционна иновация и не помете всичко, каквото го познаваме в момента). 

Маркетинг стратег Интернет на нещата. (IoT marketing strategist). За да заработи като такъв, на човек в бъдеще ще му трябват умения в областта на компютърното инженерство и фундамент от знания по телекомуникации. 

Интернет на нещата - Internet of Things или IoT, днес е бързоразвиващо се поле, което обхваща дома и живота на хората. Най-малко 8,4 млрд. свързани устройства ще бъдат използвани в света до края на тази година, по различни прогнози. Броят на тези устройства се очаква да се увеличи до 20,4 млрд. към 2020 г., според Gartner. Това означава, че общото харчене за IoT крайни точки и услуги може да достигне 2 трилиона долара през 2018 г. 

Един IoT маркетинг стратег би се занимавал с помагане на компаниите да си проправят път през шума, който обгражда хората, чрез специалните си умения в областта на ритейл сензорите, радиочестотната технология, дигиталния почерк, смартфоните, преносимите устройства, автомобилите и виртуалното всичко, което предава данни. 

Тези, които биха искали да навлязат в полето в професионален план, ще трябва да имат интерес към един свят, в който машините и хората си взаимодействат неусетно. 

Дизайнер смесена реалност. (Mixed-reality designer). Неговата работа ще бъде в областта на производството на съдържание. Очаква се този пазар до 2024 г. да нарасне до 3 млрд. долара, по прогноза на Grand View в САЩ. 

Неоходимите умения да се работи като такъв биха били образование в областта на графичния дизайн или компютърната анимация, добро познаване на Unity3D, на когнитивната и социална психология, умения по user experience design и т.нар. storytelling или дигиталното разказване на истории. 

Смята се, че тази професия ще възникне и ще бъде нужна, заради възхода на смесената реалност - mixed reality (MR). Тя ще се поднася на хората със страст към най-новото в технологиите и които са любопитни какви са медиите и платформите отвъд виртуалната и добавената реалност (VR, AR). 

За да се работи това, ще е необходима страст да се разказват дигитални истории и да се произвеждат снимки и други съдържателни продукти чрез компютри.

Смесената реалност, освен това, е перфектна за съчетаване на изкуство и наука, творчество и работа с точни данни. Това я прави поле, което изисква силен бекграунд и страст както към дизайна, така и към технологиите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ