Щом ти им вярваш, ще купя и аз

Щом ти им вярваш, ще купя и аз

Щом ти им вярваш, ще купя и аз

Светът на търговията на дребно не изглежда като онова, което беше. Моловете замират, онлайн продажбите процъфтяват и търговците се опитват да разберат какво следва. За щастие, мистерията не е толкова загадъчна, колкото изглежда.

Въпреки шума около нарастването на дигиталното и отпадането на физическите магазини, електронната търговия в САЩ представляваше едва 14,3% от продажбите на дребно през 2018 г. са онлайн, 40% от които са на Amazon. Повечето хора в страната все още предпочитат да купуват лично. Просто купуването като вид преживяване не е такова, каквото беше. 

Днес хората са по-заинтересовани от изживяванията, които получават от търговците докато купуват, отколкото от цените на продуктите. Те знаят, че могат да намерят страхотни сделки онлайн, но се тревожат за качеството и надеждността на продуктите, продавани в евтините онлайн магазини. Когато могат да видят и докоснат продуктите - и още по-добре, когато тези продукти се препоръчват от приятел - те се чувстват по-комфортно в процеса на купуване.

Социалните продажби, където потребителите продават директно на други хора в техните среди, бързо се превръщат в един от най-ефективните канали в ритейла. Купувачите не само виждат и докосват продуктите, но също така могат да направят покупките си, докато са уверени в опита на приятелите, които ги продават.

"В отговор на огромните възможности на онлайн магазините, информацията за продуктите и мненията, потребителите са склонни да купуват неща, които са били одобрени от някой, на когото имат доверие - независимо дали това е инфлуенсър, знаменитост или приятел, продаващ продукт чрез директни продажби", коментира Райън Напиерски, президент на глобалната марка за грижа за кожата Nu Well.

Колкото по-цифров става светът, толкова по-голямо значение имат личните връзки между потребителите.

Вижте следните тенденции на дребно... Чрез тях успешните марки добавят човешко усещане както онлайн, така и при продажбите в реалния свят.

1. Повишена важност на лоялността. 

Хората не винаги искат повече възможности. Допълнителните избори ги карат да се чувстват силни и важни, но наличието на прекалено много възможности за избор може бързо да стане непреодолима тежест. Те искат да купуват от марки, които познават и на които вече имат доверие, така че насърчавайте повторните покупки и завръщането на клиентите като адаптирате програма за лоялност и давате на хората причини да се присъединят към нея.

Клиентите обикновено гравитират около марки, които им помагат да се чувстват свързани с други хора със сходни на техните ценности.

2. Целта преди печалбата. 

Младите купувачи искат да дават парите си на компании, които правят повече от това да се харесат на акционерите. Те искат техните потребителски навици да предизвикат положителна промяна в света. За да спечелите повече бизнес през 2019 г., а и след това, помогнете на клиентите си да участват в голямото социално подобрение.

Да вземем за пример Warby Parker. Чрез своята програма Buy-A-Pair, Give-A-Pair, компанията прави месечно дарение за нестопански организации, които разпространяват очила в развиващия се свят. Тя е дарила така повече от четири милиона чифта очила от началото на програмата през 2010 година. Децата в развиващия се свят наистина се борят да четат и очилата са им нужни. 

Според изданието Marketing Dive, марките с високо чувство за цел нарастват повече от два пъти спрямо средния годишен процент на растеж на другите на пазара. Същото проучване установява, че близо две трети от младите хора предпочитат марки, които застават зад нещо.

За да процъфтявате в променящата се ритейл среда, се съсредоточете върху повече от крайния резултат във финансово отношение. 

3. Навсякъде през цялото време

"Вместо да се използва една-единствена точка на допир с потребителите, тенденцията в търговията на дребно през последните няколко години е да се разшири мрежата, която марките използват за достигане на потенциални клиенти", разказва Джиа Уъртц, главен изпълнителен директор на модната марка Studio 15. Тоест, налага се дълбока интеграция във всички видове канали, включително уебсайтове, пазарни места, социални медии и други.

Хората имат лични смартфони с достъп до различни канали. Поддържайте постоянен глас на марката в мрежата и образовайте лицата, които назначавате да говорят от името на вашата марка (инфлуенсъри и други), какви са ценностите на компанията ви. Днешните потребители бързо усещат фалша, така че не се отклонявайте от своите ценности при никакви обстоятелства, в която и да е платформа.

Развитието на ритейла не е от физическо към цифрово, а от безлично и непресонално, към свързано. Потребителите вече са видели достатъчно колички за пазаруване и рафтове. Марките, които им дават нещо повече, ще бъдат тези, които процъфтяват през настоящата година, а също и в бъдеще.

По мнение на Рет Пауър - коуч и консултант, в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ