Ще бъде ли гласът следващото голямо нещо в технологиите?

 Ще бъде ли гласът следващото голямо нещо в технологиите?

Ще бъде ли гласът следващото голямо нещо в технологиите?

Какви нови платформи и точки на допир с потребителите ще се развият през 2018 г.?

На това беше посветена презентацията на Алекс Хамилтън в тазгодишното издание на маркетинговата конференция Dentsu Digital Camp в София. Алекс говори гости за бъдещето на е-търговията и технологиите, които според него ще се развият в следващите 5-8 години, за сметка на други, които ще залязат.

Той е експерт в разчитането на потребителски данни от агенция Isobar във Великобритания; специалист в открояването на възможностите и предизвикателствата пред търговците на дребно на фона на вълненията, провокирани от дигиталните технологии. Работил е за мултинационални брандове, сред които Lego, Microsoft, Mastercard. Влиза в рекламния бранш след като работи във фирмата за финансови услуги IHS като икономист за азиатския регион, с фокус върху бизнес развитието на Китай. 

Според него от 2018 г. нататък ще имат значение няколко ключови технологии. Те ще родят "следващото голямо нещо" (The Next BIg Thing), по популярната фраза в онлайн изданията за дигитален маркетинг. Ето какви са:

Добавената реалност (Augmented Reality). Набрала скорост през последните 2 години, AR се очаква да се развие още повече, заради възможността чрез нея потребителите да навлизат в далечни светове и в обстановка, която е на стотици километри от тях, или може би дори не съществува и е фантастична. 

Умните материи (Smart fabrics). Електронният текстил (E-textile) ще дава възможност дигитални компоненти като батерия и светлина, включително малки компютри, да бъдат вграждани в него, за да създадат добавена стойност за носещия. Това, което ще прави тези дрехи различни и може би по-добри от традиционните, е способността им да комуникират, трансформират, да бъдат проводници на енергия и дори да се разширяват. 

Автор: Невена Любенова

Блокчейн, или водещата софтуерна платформа за съхранение на дигитални активи. 

Фокусираният върху човека дизайн (Human Centered Design). От ключово значение ще бъде обменът на данни след електронната покупка. Така например, ако сте бранд и сте продали яке на клиента си, но той ви го върне, или пък не, ако е доволен, събирането на данни и отзиви след дигиталното пазаруване ще бъде много важно. 

Zero UI (Zero User Interface). Хамилтън смята, че след 5 и повече години идеята за докосване и набиране на клавиатура вече ще бъде отживяла. Поколението Z и по-младите от него тогава ще предпочитат да изпозлват гласови бележки, вместо текст. Така ще се променя поведението на потребителите на бъдещето. Гласът ще става все по-важен инструмент. 

Какво ще последва след смартфоните?

След 6, до 8 години, може би ще се придвижим към нови форми на пренос на данни, като например умните очила Google Glass. Компаниите ще трябва да изграждат преживявания онлайн за своите клиенти в новите реалности, също както го направиха за мобилните телефони. 

Очакванията на хората се увеличават към марките в света на технологиите. Клиентите първо проверяват онлайн, когато търсят нещо, после посещават физическия магазин. Е-търговията се случва на първо място.

Какви са иновативните продукти, които сега привличат вниманието? "Тази Коледа Amazon Echo беше продукт с големи продажби във Великобритания", каза Хамилтън. "За мен Amazon не е само бизнес, който създава иновации. Това е бизнес, който изобретява - екосистеми за всеки потребител", коментира той. 

"Смятам, че на гласовия асистент Alexa на Amazon днес трябва да се гледа по абсолютно същия начин като на операционната система iOS - революционна технология, която променя играта", посочи още той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ