Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Спечелете ги с думи

Pexels

През последното десетилетие почти всички са късметлии, когато става дума за маркетинг на съдържанието, главно защото пътят към успеха му е много ясен – количеството пред качеството. Публикувайте много контент за таргет аудиторията си и ще засилите оптимизацията на сайта си, ще изградите имейл листа, ще постигнете по-голяма информираност и ще направите повече продажби.

Тази стратегия обаче загива и качеството взема превес, предвид факта, че потребителите са изложени на тонове съдържание ежедневно.

Има три вида контент маркетинг

1. Вдъхновяващ – цели да вдъхнови потенциалния клиент да действа или да направи някаква промяна – да свали няколко килограма, да се включи в маратон, да кандидатства за колеж, да стартира собствен бизнес, да стане по-добър, да промени света и т.н.

Когато стратегията ви цели да вдъхнови хората, тогава трябва да създавате мотивиращо съдържание за читателя или зрителя, което да го накара да иска да се усъвършенства, щом го прочете.

Пример

Целта на “Just Do It” – слогана на Nike, е да накара потребителя да действа, докато е облечен с дрехите на спортния бранд. Понякога от компанията предизвикват хората с видео разкази, а друг път – със снимки. И в двата случая целта е една и съща – „просто да го направиш“.

2. Образователен – цели да образова потенциалния клиент в определена област, релевантна спрямо стоката или услугата, която продавате, по такъв начин, че да добави стойност на живота им чрез нови познания.

Когато целите да образовате, трябва да създавате съдържание, което учи читателя или зрителя на нещо ново, което досега не е знаел.

Пример

Приложението Grammarly за поправка на правописни грешки е изключителен пример за това как един бранд може да използва образованието в контент маркетинга си. Блогът на компанията помага на читателите да подобряват правописа си.

3. Развлекателен – цели да забавлява потенциалния клиент, като го накара да се смее, усмихва или да почувства нещо.

Когато целите да забавлявате, трябва да създавате съдържание, което кара читателя или зрителя да изпита позитивни емоции.

Пример

Американският бранд бисквити MoonPie е впечатляващ от гледна точка на маркетинг стратегията, която следва. Ако разгледате Twitter акаунта му, бързо ще забележите забавния тон, който вече е част от идентичността му, а с това ще се съгласят и всичките над 200 хил. последователя. Това само доказва, че не е нужно да имате голям макретинг екип и хиляди левове, за да изградите голяма аудитория – и чувството за хумор може да свърши работа.

Независимо коя стратегия ще изберете, винаги възприемайте и подхождайте към създаването на съдържание точно толкова сериозно, колкото и към създаването на самия продукт. Ако се отнасяте сериозно към това, което правите, не бива крайният резултат да е нещо, което не води към един от трите вида контент маркетинг, изброени по-горе. Вдъхновете, образовайте или забавлявайте.

По материал на Medium.com

още по темата
още от Маркетинг