Светът на лукса се променя. Hugo Boss го потвърждава

 Светът на лукса се променя. Hugo Boss го потвърждава

Светът на лукса се променя. Hugo Boss го потвърждава

Потребителските навици в глобалното общество се променят и луксозните марки, които не отговарят на тези промени, страдат от спад на търсенето. Пазарни лидери, считани по света преди десетилетие за дефиниция за лукс, днес отчитат намалено търсене. Доказва го случаят с Hugo Boss.

Брандът не е лидерът, който беше по отношение на елегантния стил и скъпото облекло, посочва в материал в рубриката си за маркетинг Business Insider. Новият главен изпълнителен директор на компанията Марк Лангер коментира, че 92-годишният германски бранд ще се откаже от опитите си да се представя като истинския луксозен бранд. "Тези усилия - да проправим вътрешни пътища на пазара на луксозни стоки, не се доказаха като особено полезни за бизнеса ни", каза той в интервю пред германския вестник "Ханделсблат". Лангер потвърждава, че компанията ще продължи да влага енергия да бъде премиум бранд, но няма да се придържа точно към това, към което се стремеше в последно време. 

Коментарът идва след концентрирани усилия на бившия главен изпълнителен директор Клаус-Дитрих Ларс през последните години да диверсифицира модната къща, която шиеше предимно мъжки официални дрехи, и да я издигне на световния пазар на лукс. Решението не се е харесало достатъчно на клиентите, според нов доклад на UBS. Изследване на възприятията им показва, че 59% от клиентите през 2016 г. свидетелстват, че са се отказали от бранда заради две причини - или модният стил вече не е актуален и привлекателен, или са започнали да харесват друга марка, която също е добра. Този процент в изследването от миналата година е бил 43.

"Сравнително високото ниво отговори на тези въпроси беше ранно потвърждение за нас, че издигането на бранда не работи и ние се съгласяваме с решението на мениджмънта да се фокусира обратно върху премиум", посочва UBS.

Какви са причините за спада на бизнес резултатите на Hugo Boss? Освен че има частен проблем с възприятието, има и глобални предизвикателства на пазара на лукс. Има рязък спад на този пазар в световен план, особено засягащ покупките в САЩ и Китай - това също налага промяната в поведението на марката в бъдеще. Облеклото, особено луксозното, изглежда вече по-малко е приоритет да се купува скъпо, спрямо технологичните стоки - хората са склонни да дават повече пари за тях. Те предпочитат, ако ще купуват скъпо, да си купят луксозна потребителска електроника като смартфон или друго, или да купуват ваканция до далечна дестинация - вместо много скъпи дрехи. 

Има и промени в навиците на купуване. Все повече клиенти, дори тези с най-много пари, предпочитат облекло без лого, както и т.нар. "бърза мода" пред луксозните дрехи. Бързата мода заменя пазаруването в някогашните търговски центрове и моловете - дори и не винаги да е по-евтина. 

Други фактори, засягащи световното забавяне на пазара на лукс, са икономическата и политическа несигурност през 2016 г. в САЩ и променящите се вкусове в Китай.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ