Най-добрият маркетинг план? Ето как се прави

Най-добрият маркетинг план? Ето как се прави

Най-добрият маркетинг план? Ето как се прави

Всички сме се чувствали претоварени на работа. При вас, кога бе за последно? Може би е било когато сте започвали нова работа. Или когато сте се включвали в голям нов проект, който шефът ви е помолил да ръководите. Независимо от обстоятелствата, това чувство обикновено може да бъде преодоляно по един начин - чрез създаването на план, с който да знаете как и кога ще изпълните задачите си.

Плановете остават изключително полезни работни инструменти за бизнеса, за да могат екипите да изпънят целевите си задачи в срок. Ето защо те са и много полезни за маркетинговите екипи - които винаги работят за представянето на нов продукт или услуга. Въпреки това, много маркетингови екипи все още работят без стратегически планове. Наясно съм с това, защото разговарях с много маркетингови мениджъри, докато нашият екип в Aha! се подготвяше да старира нов софтуер за маркетинг планиране. От тези разговори разбрах, че мнозина в маркетинга са блокирани в настройката "Реагирай" - те се борят с проблеми и молби, вместо да мислят защо вършат цялата тази работа на първо място. Може би и при вас е така? 

Отговорът към този начин на поведение в стил "Тичай без да мислиш" е да се създаде маркетинг план. Той ще свърже екипа ви с реални бизнес цели и ще поддържа всички отговорни да действат по график. Да се работи по този план ще ви помогне да разбирате как активностите се приоритизират. Ще се изясни точно какви задачи имате нужда да се свършат (и кои могат да почакат за по-късно). 

И така, как да изградите план, който може да има този тип въздействие? Следват шест стъпки за създаване на стратегически маркетинг план: 

1. Започнете с целите. 

Първата стъпка е да се разберат маркетинг и бизнес целите на високо ниво. Те трябва да служат като основа на вашия план. След това можете да групирате работата въз основа на целта, която поддържа. Това ще помогне на екипа ви да види стратегията зад всяка от вашите дейности - което ще попречи на колегите ви да затънат в задачи, които няма да окажат никакво въздействие. Освен това целите ще ви помогнат да разберете дали програмите и кампаниите, които стартирате, са на прав път.

2. Направете разпределение във времето. 

Маркетинговите планове са безполезни без обозначаването на дати. Включете ключови дати за големите програми и кампании. Можете да ги разделите по фази на работа или резултати. В зависимост от структурата на екипа и сложността на работата ви, може да искате да наредите хронологията си по дни, седмици, фискални тримесечия или половин година.

3. Определете активностите. 

Във всяка от вашите програми и кампании трябва да дефинирате дейностите - цялата работа, която ще бъде извършена. Дейностите са силно зависими от вида на продукта или услугата, които рекламирате, и могат да включват неща като публикации в блогове, дигитални реклами или имейл бюлетини.

4. Идентифицирайте каналите си. 

Къде се свързвате с клиентите си и се срещате с потенциални такива? Трябва да посочите тези канали в маркетинговия си план. Каналите ви могат да включват различни платформи, като социални медии, рекламни мрежи и филиали. Описването им в детайли ще ви помогне да видите къде екипът ви да фокусира вниманието си.

5. Поставете бюджет. 

Може да е трудно да следите бюджетите на програмите и кампаниите си. Вместо да прелиствате десетки електронни таблици, направете бюджетите част от маркетинговия си план. С напредването на работата ще можете да проследявате действителните резултати спрямо прогнозите. По този начин можете да измервате възвръщаемостта на инвестициите и да вземате информирани решения.

6. Разпознайте зависимостите. 

Най-добрите маркетингови планове са холистични. Вашият трябва да включва информация от колегите ви маркетолози, както и от колеги от отделите ви за продукти, продажби и инженерство. Способността да си представите как всички отделни активности в кампанията се обединяват - и как забавянето само в една от тях влияе върху бъдещата работа - е майсторство. 

Разбира се, всеки план трябва да бъде гъвкав. Дори най-добрите планове ще трябва да бъдат адаптирани в зависимост от представянето на вашите програми и кампании. Но без значение как се придържате към вашия план, важното е да имате силен такъв на първо място. 

Източник: Браян де Хааф, Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ