Все още брандът е цар

Все още брандът е цар

"Маркетингът е твърде важен, за да се остави на маркетинг отдела." Дейвид Пакард, съосновател на „Хюлет-Пакард”

Ако помолите 20 бизнес лидери да дефинират маркетинга, вероятно ще получите 20 различни отговора. Защо е толкова трудно?

Вероятно защото повечето маркетолози сами за себе си нямат ясна дефиниция за професията. Те прекарват кариерата си, гледайки на нея с тесния поглед на специалиста. Някои от тях така и не успяват да видят голямата картина, в която основните елементи са маркетингът и фирмата - маркетингът на фирмата.

При всички случаи той играе решаваща роля за бизнеса. Неслучайно бащата на модерния мениджмънт Питър Дракър казва, че тъй като целта на всеки бизнес е да създава клиенти, бизнес предприятието по същество има две и само две основни функции – маркетинг и иновации. По думите му маркетингът е различаващата, уникална функция на бизнеса.

Известният предприемач и инвеститор на рисков капитал Бил Давидов пък смята, че маркетингът трябва да измисля напълно завършени продукти и да ги отвежда до водещи позиции в определени пазарни сегменти.

Интересното е, че той не е учил маркетинг. Завършил е електроинженерство. Стив Джобс – гениалният стратег на Apple, също е пример за бизнес легенда  в това поле, без никакво образование по тази специалност. Джобс така и не завършва университета, помните нали?

Как тогава великите маркетолози учат маркетинга?

Отговорът е "В крачка". Най-добрият терен това да се прави са стартиращите компании, защото те са изцяло свързани със задачата да създават иновативни продукти и да привличат клиенти. В тази връзка, има седем важни истини, които бизнес лидерите трябва да знаят за маркетинга, за да успеят в начинанията си.

1. Маркетингът е като секса: Всички си мислят, че ги бива в него. В маркетинга има повече позьори от във всяка друга професия. Всички обичат да си мислят, че са маркетинг гении. Причината е, че могат много по-лесно да се преструват на такива, отколкото на много други специалисти. Предприемачите не са единствените.

2. Все още брандът е цар. Мнозина си мислеха, че електронната търговия ще направи брандинга по-малко значим. Не само, че това не се случи, но и стана тъкмо обратното.

Продължава на страница 2.

3. Маркетингът изцяло се основава на разбирането на хората. Той се състои в определянето на това какво искат клиентите, понякога дори те самите да не знаят какво искат. Ако интуицията ви казва нещо в това отношение, доверете й се. Въпреки че е изкушаващо да мислим, че пазарните са аморфни виртуални групи, помнете, че дори в b2b света всеки продукт се търси от човешко същество в реалния живот.

4. Иноваторите не откриват топлата вода. Те не изобретяват нещата изцяло наново. Някои хора действително са изключителни и създават концепции, за които никой не се е сещал, но големите маркетолози най-често са иноватори, които измислят стари идеи по нови начини. Те създават неща, които се употребяват сред хората по нов начин. 

5. Маркетингът е прекалено важен, за да се остави само на маркетинг отдела. Той е колелото на бизнеса. Мястото, в което продуктовото развитие, производството, финансите, комуникациите и продажбите се срещат. Всеки член на лидерския екип трябва да бъде допълнение към маркетинг отдела.

6. Пазарите са игра с равен резултат. Въпреки популярните съвременни схващания, че в бизнеса печалбите са всичко, във всяка транзакция участват купувач и продавач, и ако се прави правилно и двамата печелят. Единствената друга възможност е продавачът да загуби. Реалният свят е брутално конкурентен. Точка.

7. Не се нуждаете от голям бюджет, за да се заговори за вас. С правилната комуникационна стратегия може да се създаде потребителско въодушевление и "вирусно” търсене на компания или продукт, за които доскоро никой не е чувал.

Източник: Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 ноември. Честит имен ден на Екатерина, Катя, Катина, Катерина, Кина
Разформироваха министерството за правителствена ефективност на САЩ
Нещата, които разграничават страхотните лидери от посредствените шефове
Щом Уолстрийт предупреждава за рисковани ИИ инвестиции и трупащи се дългове, значи нещо наистина не върви добре
Между разума и чувствата - невробиология на вечния сблъсък
Цитат на деня
Оптимизъм, но и предпазливост в нагласите на финансовите директори от Централна и Източна Европа
Министерство на туризма проверява готовността на курортите за зимния сезон