Залезът на търговските центрове с големите кашони

Залезът на търговските центрове с големите кашони

Времето, в което отивахме в големите търговски центрове и пазарувахме домакински уреди или друго, излизайки с продукти в кашони, които трябва да откараме у дома, вече е към края си. Причината е ясна: възможността за е-пазаруване и доставка.

Тенденцията се развива особено бързо и всеобхватно в САЩ, където американските издания говорят за "залез на моловете" и "край на магазините на големите кашони". Главно, заради Amazon. 

В последните няколко години се наблюдава рязък спад на броя търговски центрове като Kmart и JCPenney в страната, предава Business Insider. Дори се стига до там, че "призрачните" молове и опустели сгради започват да се нуждат от нови смислени решения за съществуването си. Те са превръщани в класни стаи, офис пространства, църкви, увеселителни паркове. 

Онлайн търговците, водени от Amazon, доминират интернет пазаруването в страната и икономисти изчисляват, че от 30 000, до 80 000 ритейл магазина ще затворят врати в Щатите до 2025 г., което е шокираща прогноза. 

Умират ли моловете?

Наскоро компании започнаха да разглеждат опустелите сгради като възможно решение за нарастващата национална криза с домовете и настаняването.

Така например в Южна Калифорния архитектурната фирма KTGY реши, че големите магазини, които вече са опразнени, могат да бъдат чудесно място за настаняване на някои от хилядите бездомни хора в района. В началото на този месец компанията разкри концепцията си Re-Habit - жилищен проект, който ще трансформира огромен търговски център в пространство за бездомните, разказа още Business Insider. 

Това не е единственият подобен проект. През юни 2018 г. на мястото на бивш магазин на Macy's в щата Вирджиния беше създаден временен център за бездомни, който предоставя легла, топъл обяд, душ и други важни условия за най-малко 60 местни жители. 

Обратно към статистиката за "измирането" на моловете и магазините с физическо местонахождение, за сметка на покачването на интереса към онлайн пазаруването, очакванията са следните:

  • в Съединените щати е-търговията ще достигне 25% до към финансовата 2025 г.
  • инвеститорите "трябва да помислят много добре", ако искат да влагат в търговски площи, показва проучване на UBS, цитирано от изданието The Street. Търговските площи ще бъдат не дотолкова добра инвестиция заради е-услугите. 
  • При наличното състояние на е-търговията в САЩ (16% от цялата), още 9000 големи магазина ще трябва да бъдат затворени, за да се запази настоящото ниво на продажби в страната за квадратен фут. 
  • Задържането на поне настоящите нива на продажби за квадратен фут от търговците в страната е критично важно за тях, за да постигат целите си за печалби и да останат в бизнеса. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Хърватия връща казармата заради геополитическото напрежение
Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Тръмп: Китай може да помогне на САЩ в отношенията с Русия
Тази нощ преминаваме към зимно часово време
Започва плановият годишен ремонт на шести блок на АЕЦ "Козлодуй"
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ