Залезът на търговските центрове с големите кашони

Залезът на търговските центрове с големите кашони

Залезът на търговските центрове с големите кашони

Времето, в което отивахме в големите търговски центрове и пазарувахме домакински уреди или друго, излизайки с продукти в кашони, които трябва да откараме у дома, вече е към края си. Причината е ясна: възможността за е-пазаруване и доставка.

Тенденцията се развива особено бързо и всеобхватно в САЩ, където американските издания говорят за "залез на моловете" и "край на магазините на големите кашони". Главно, заради Amazon. 

В последните няколко години се наблюдава рязък спад на броя търговски центрове като Kmart и JCPenney в страната, предава Business Insider. Дори се стига до там, че "призрачните" молове и опустели сгради започват да се нуждат от нови смислени решения за съществуването си. Те са превръщани в класни стаи, офис пространства, църкви, увеселителни паркове. 

Онлайн търговците, водени от Amazon, доминират интернет пазаруването в страната и икономисти изчисляват, че от 30 000, до 80 000 ритейл магазина ще затворят врати в Щатите до 2025 г., което е шокираща прогноза. 

Умират ли моловете?

Наскоро компании започнаха да разглеждат опустелите сгради като възможно решение за нарастващата национална криза с домовете и настаняването.

Така например в Южна Калифорния архитектурната фирма KTGY реши, че големите магазини, които вече са опразнени, могат да бъдат чудесно място за настаняване на някои от хилядите бездомни хора в района. В началото на този месец компанията разкри концепцията си Re-Habit - жилищен проект, който ще трансформира огромен търговски център в пространство за бездомните, разказа още Business Insider. 

Това не е единственият подобен проект. През юни 2018 г. на мястото на бивш магазин на Macy's в щата Вирджиния беше създаден временен център за бездомни, който предоставя легла, топъл обяд, душ и други важни условия за най-малко 60 местни жители. 

Обратно към статистиката за "измирането" на моловете и магазините с физическо местонахождение, за сметка на покачването на интереса към онлайн пазаруването, очакванията са следните:

  • в Съединените щати е-търговията ще достигне 25% до към финансовата 2025 г.
  • инвеститорите "трябва да помислят много добре", ако искат да влагат в търговски площи, показва проучване на UBS, цитирано от изданието The Street. Търговските площи ще бъдат не дотолкова добра инвестиция заради е-услугите. 
  • При наличното състояние на е-търговията в САЩ (16% от цялата), още 9000 големи магазина ще трябва да бъдат затворени, за да се запази настоящото ниво на продажби в страната за квадратен фут. 
  • Задържането на поне настоящите нива на продажби за квадратен фут от търговците в страната е критично важно за тях, за да постигат целите си за печалби и да останат в бизнеса. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ