Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Трите стълба на успешния бранд

Shutterstock

Брандът е много повече от цветова палитра, лого, слоган и начин да представиш продукта си. Той е свързан с усещанията, с посланието, което достига до хората, и начина, по който го интерпретират. Как обаче бизнесът изгражда връзка с потребителите, как от нищото се създава една такава база? Три класически примера, разгледани от Никлас Гоке в Medium.com, отговарят на тези въпроси.

“Think Different”

Идеята на Стив Джобс и Стив Возниак за изграждането на Apple не е просто да създадат конкурентен на IBM продукт. Те са искали да променят начина, по който хората гледат на компютрите, да ги направят достатъчно малки, така че всички да могат да ги използват у дома и в офиса си. Всеки техен продукт е изобретение.

“Just Do It”

Докато учи в Станфордския университет, основателят на Nike, Филип Найт, прави разработка за това защо обувки трябва да се произвеждат в Япония, където трудът е по-евтин. Това е революционно, защото по онова време компаниите масово създават продуктите си в държави като Германия, където разходите, свързани със служителите, са по-високи.

На тази основа Фил и неговият бивш треньор Бил Бауърман през 1964 г. създават Blue Ribbon Sports, след като убеждават група японски бизнесмени да изнасят обувкитет си в САЩ, където той ще притежава ексклузивни права за продажбата им. Започва да продава обувки, наредени на багажника до колата си.

“The Happiest Place on Earth”

През 1923 г. Уолт Дисни заминава за Калифорния с едно куфарче и с една мечта. Няколко години му отнема да постигне големите си успехи, но дори и след създаването на най-голямото си творение, Мики Маус, Уолт, който никога не почива на лаврите си, постоянно насърчава екипа за създаване на още нови герои и още нови истории, които да представи на света.

Визия, действие, история

Тези принципи са илюстрирани по-горе, а всички са еднакво важни за изграждането на проспериращ бизнес. Всъщност всеки от тези брандове – Apple, Disney и Nike, обръща внимание и прилага тези три неща едновременно. Разбира се, това не е достатъчно за постигането на статут на бизнес империя, позната на милиони по света, но е едно добро начало.

още от Маркетинг