Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Повече от книжарница

Актьорът Джеки Чан по време на представянето на новата му книга "Never Grow Up" през януари 2019 г. в книжарница Barnes & Noble на Пето авеню в Ню Йорк. Снимка: Guliver/ Getty Images

Най-голямата верига книжарници в САЩ Barnes & Noble има нов собственик - изкупува я хеджфондът Elliott Advisors, за 638 млн. долара. Това със сигурност ще промени и най-вероятно ще подобри клиентското изживяване във веригата. Какво се очаква да бъде различното и какви са подходите за привличане на клиенти, които ще приложи новият собственик? 

Авторката Минда Зетлин коментира темата в Inc.com.

...

Като цяло, когато финансовите инвеститори купуват големи търговски вериги, обикновено това означава, че краят им е близо. Например, Toys 'R' Us. Но този път е различно. Всъщност, това придобиване е може би най-доброто нещо, което би могло да се случи за милионите клиенти на веригата. Ако сте пазарували в книжарниците на Barnes & Noble знаете, че всички те са почти еднакви, с много подобни селекции от четива, с кафенета, преносими компютри и др. Но всички тези книжарници ще станат много по-индивидуални и далеч по-хубави.

Най-голямата верига книжарници в САЩ Barnes & Noble от известно време е на ръба, записвайки загуби от над 125 милиона долара за фискалната 2018 година. И не е трудно да се разбере защо. Barnes & Noble построи своята империя, използвайки нейния размер и пазарна сила, за да предложи много по-широк избор от книги на по-ниски цени, отколкото биха могли независимите книжарници, и така унищожи голям брой от тях. След това дойде Amazon и прегази B&N, като предложи още по-голяма селекция и дори по-ниски цени. B&N се опита да отвърне на удара, като предложи за продан онлайн книги и свой електронен четец. Последното бе неуспешен опит да се конкурира с Kindle на Amazon, това усилие се провали. Така се стигна до продажбата на Elliott Advisors.

Elliott Advisors не е обикновен хеджфонд. Миналата година той придоби друга верига книжарници, Waterstones, във Великобритания. Тази верига също се бореше под натиска на Amazon - докато Джеймс Даунт стана главен изпълнителен директор през 2011 г. Подходът му към конкуренцията с Amazon беше основно да превърне веригата в нещо, което не изглеждаше много като верига книжарници.

Вместо това, Даунт, който е бивш независим собственик на книжарници, даде на управителите на магазините властта да управляват своите обекти почти като независими книжарници и да приспособяват своите собствени предложения, атмосфера и интериор към своята конкретна клиентска база.

Сега има 283 магазина на Waterstones в САЩ, които изглеждат много различно един от друг. Някои дори не се наричат ​​Waterstones.

Веригата раздава литературни награди, изпраща своите книжари да участват в специална програма за сертифициране и разполага със собствени кафенета в магазините си (B&N разчита на Starbucks). Тя също така обръща голямо внимание на това, което клиентите искат на различни места - включително книги на руски език в магазина на Пикадили, например, с персонал изцяло с руски език.

Същият мениджър, Джеймс Даунт, сега поема контрола над развитието на Barnes & Noble (наред с това на Waterstones). Той планира да използва подобен подход. 

"Най-важното е, че няма шаблон, няма магическа съставка", каза той пред "Ню Йорк Таймс". - "Предполагам, че книжарницата в Бирмингам, Алабама, ще бъде много по-различна от тази в центъра на Бостън. Няма нужда да им се казва как да продават едни и същи неща по същия начин", смята Даунт. Това е неговият подход. 

още по темата
още от Маркетинг
12
Вторник
Ноември