Повече от книжарница

Повече от книжарница

Повече от книжарница

Най-голямата верига книжарници в САЩ Barnes & Noble има нов собственик - изкупува я хеджфондът Elliott Advisors, за 638 млн. долара. Това със сигурност ще промени и най-вероятно ще подобри клиентското изживяване във веригата. Какво се очаква да бъде различното и какви са подходите за привличане на клиенти, които ще приложи новият собственик? 

Авторката Минда Зетлин коментира темата в Inc.com.

...

Като цяло, когато финансовите инвеститори купуват големи търговски вериги, обикновено това означава, че краят им е близо. Например, Toys 'R' Us. Но този път е различно. Всъщност, това придобиване е може би най-доброто нещо, което би могло да се случи за милионите клиенти на веригата. Ако сте пазарували в книжарниците на Barnes & Noble знаете, че всички те са почти еднакви, с много подобни селекции от четива, с кафенета, преносими компютри и др. Но всички тези книжарници ще станат много по-индивидуални и далеч по-хубави.

Най-голямата верига книжарници в САЩ Barnes & Noble от известно време е на ръба, записвайки загуби от над 125 милиона долара за фискалната 2018 година. И не е трудно да се разбере защо. Barnes & Noble построи своята империя, използвайки нейния размер и пазарна сила, за да предложи много по-широк избор от книги на по-ниски цени, отколкото биха могли независимите книжарници, и така унищожи голям брой от тях. След това дойде Amazon и прегази B&N, като предложи още по-голяма селекция и дори по-ниски цени. B&N се опита да отвърне на удара, като предложи за продан онлайн книги и свой електронен четец. Последното бе неуспешен опит да се конкурира с Kindle на Amazon, това усилие се провали. Така се стигна до продажбата на Elliott Advisors.

Elliott Advisors не е обикновен хеджфонд. Миналата година той придоби друга верига книжарници, Waterstones, във Великобритания. Тази верига също се бореше под натиска на Amazon - докато Джеймс Даунт стана главен изпълнителен директор през 2011 г. Подходът му към конкуренцията с Amazon беше основно да превърне веригата в нещо, което не изглеждаше много като верига книжарници.

Вместо това, Даунт, който е бивш независим собственик на книжарници, даде на управителите на магазините властта да управляват своите обекти почти като независими книжарници и да приспособяват своите собствени предложения, атмосфера и интериор към своята конкретна клиентска база.

Сега има 283 магазина на Waterstones в САЩ, които изглеждат много различно един от друг. Някои дори не се наричат ​​Waterstones.

Веригата раздава литературни награди, изпраща своите книжари да участват в специална програма за сертифициране и разполага със собствени кафенета в магазините си (B&N разчита на Starbucks). Тя също така обръща голямо внимание на това, което клиентите искат на различни места - включително книги на руски език в магазина на Пикадили, например, с персонал изцяло с руски език.

Същият мениджър, Джеймс Даунт, сега поема контрола над развитието на Barnes & Noble (наред с това на Waterstones). Той планира да използва подобен подход. 

"Най-важното е, че няма шаблон, няма магическа съставка", каза той пред "Ню Йорк Таймс". - "Предполагам, че книжарницата в Бирмингам, Алабама, ще бъде много по-различна от тази в центъра на Бостън. Няма нужда да им се казва как да продават едни и същи неща по същия начин", смята Даунт. Това е неговият подход. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ