Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Правилният въпрос

Pexels

Споделянето на лично изживяване, добрата преценка на ситуацията и контекстът, в който публикувате дадено съдържание, могат да са предпоставките то да стане вирусно. Ако не предавате нещо ценно на потребителите, съвсем естествено е те да не се впечатлят. В бизнеса се питат „Какво иска аудиторията ми?“, но не е ли всъщност по-правилно да се запитаме „Какво аудиторията ми иска да споделя онлайн със своите последователи?“

Най-доброто съдържание, независимо дали в блога или официалните профили на бранда ви в социалните мрежи, е вдъхновяващо, образоващо, убеждаващо и забавно едновременно. Това завладява симпатиите на потребителя и го кара да споделя.

Да се сближите е доста лесно

Когато започнах да пиша, си поставих за цел хиляда прочитания на месец, като постепенно стигнах до 50 хиляди, а в момента гоня 100 хиляди. Вероятно си мислите, че за да достигнете такава цифра, са ви нужни много постове всеки месец, но всъщност около 10 са напълно достатъчни, дори ако почти нямате присъствие в социалните мрежи.

Условията за вашите текстове са само две – да сближават с аудиторията и да провокирате действие. Няма универсална формула как да се случи това, всичко зависи от темата и естеството на бранда ви.

Представете си, че аудиторията ви е застанала пред вас и ви е споделила проблема, който има. Вие сте тези, които могат да подобрят живота ѝ.

Преди да напишете текста, си задайте следните прости въпроси за характера на потребителите ви:

  • Кога биха извъртели очи от недоволство?
  • За какво биха имали интерес да получат повече информация?
  • Какво би ги накарало да натиснат бутона „Сподели“?

Съобразете се с това, когато пишете. Вашият текст е като пътешествие, на което читателят поема, а ако то е вълнуващо и интересно, той е склонен да покани и приятелите си на него. С времето вирусното съдържание може да се превърне в норма за корпоративния ви блог или социалните ви платформи. Постепенно ще се откажете от това да пишете текстове, които не биха ангажирали потребителите. Процесът е постепенен и изисква търпение, но наистина си заслужава.

Джун Ву за Medium.com

още по темата
още от Маркетинг