нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Всичко е в чата

Pexels

Социалната платформа Instagram е по-популярна от всякога, особено в бизнеса – 1/3 от историите в нея са от акаунти на компании, а 20% от тези постове са предизвикали поне едно лично съобщение от клиент.

И докато продължава да ни предоставя нови и нови филтри и инструменти, за да създаваме по-добро съдържание, една от най-полезните функции на Instagram си остава директно съобщение. Това е голяма възможност, особено ако сте в началото на развитието си, тъй като ви позволява да се промотирате напълно безплатно.

Ето ви три предложения как да изградите добра стратегия за личния чат в социалната мрежа.

Предложете безплатно съдействие

Персонализацията все още е топ тренд в маркетинга. Вместо да копирате едно и също съобщение стотици пъти и да досаждате на всички, опитайте да преглеждате профилите на клиентите, за да видите как можете да им помогнете. Едва тогава изпратете персонализирано и смислено съобщение. В психологията се нарича реципрочност. Когато помогнете на някой, е по-вероятно и той да помогне на вас.

Изградете си портфолио

За разлика от платформи като LinkedIn, Instagram предлага лесен достъп до директните съобщения. 80% от клиентите искат да научат повече за продуктите и услугите, които купуват. Използвайте акаунта си, за да покажете предишна своя работа и да предизвикате интерес. Предимството от това е, че ще изградите стабилно портфолио. Да покажете какво правите е много по-лесно, отколкото да се опитвате да го обясните.

Думата „не“ винаги ще е част от работата ви

Вероятно ще получите много „не“-та, но не позолявайте това да ви обезкуражи – продажбите са игра на числа и отказите са обичайна част от бизнеса.  Обърнете внимание на следните данни:

  • 44% от хората, които се занимават с продажби, се отказват от клиентите си след едно телефонно обаждане
  • 63% от хората, които искат повече информация, няма да купят от вас в следващите 3 месеца
  • Отговорът в рамките на един час увеличава със 7 пъти вероятността да е имало смисъл от разговора ви с всеки потенциален купувач

Без значение в коя сфера е работата ви, силната стратегия за продажби ще ви помогне да се развивате. Ако желаете да включите и Instagram в нея, решението ви със сигурност ще бъде правилно. Отделяйте време за лична комуникация с клиентите си ежедневно, създайте си приоритети и новите клиенти ще дойдат сами!

Ник Уолни за Entrepreneur.com

още от Маркетинг