Глобалната мисия на бранда задължително минава през локален прочит

Глобалната мисия на бранда задължително минава през локален прочит

Глобалната мисия на бранда задължително минава през локален прочит

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ще ви представим 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Пламена Стефанова, Client Service Director в агенцията за дигитална реклама B+RED е първият гост в рубриката. Тя и нейният екип спечелиха златната награда при комуникационните агенции в категория „Бранд активационна кампания за постигане на цел, свързана с корпоративната социална отговорност“.

Г-жо Стефанова, какво ви вдъхнови да създадете кампанията „Почисти и разкраси с Cif“? Кое е основното послание, което искате да предадете на публиката чрез нея?

–Преди всичко стъпихме на глобалната мисия на Cif, свързана с разбирането, че съзнанието и отношението на хората се променя, когато средата около тях е чиста и красива.

Брандът вече беше надскочил рамките само на почистването и излезе пред света със „Здравей, красота“, поставяйки темата за по-добра среда не само у дома, но и в града.

Темата е особено актуална в момента и на локално ниво. Не едно и две занемарени градски места подминаваме ежедневно. Места, които някога са били част от градската култура, били са пълни с живот, а днес просто ги заобикаляме с неохота.

С Cif искахме да излезем от тази пасивност и да покажем, че брандът е пазител на красотата генерално. Така се роди идеята за създаване на „градски шедьоври“ с функционалност, достъпни за всички.

До момента преобразихме 8 градски пространства в различни български градове и ще продължаваме с подобни трансформации и занапред.

Основното послание, което искаме да предадем с Cif, е, че поддържането на чистотата и красотата около нас е тема, която касае всички хора, които чувстват отговорност към средата наоколо.

Лесно ли е да увлечеш множество хора в социална кампания, да ги накараш да са съпричастни към една кауза? Колко време отнема целият този процес?

–Когато каузата е силна и се дава гласност на мнението на хората, процесът е сравнително лесен. Имахме и много силни партньори по време на кампанията – Destructive Creation,  Район „Средец“ към Община София, Община Плевен, Община Силистра и Община Търговище. Надградихме още и като избрахме по един посланик на каузата за всеки град и съответната трансформация – Крис Захариев, Диляна Попова, Мона Гочева и Мария Силвестър. Всеки имаше своята аудитория, сред която беше доказан като „лидер на мнение“ – това ни помогна да разпространим каузата сред по-голяма и разнородна целева група. А за да сме още по-въздействащи и автентични в мисията си, всяко от четирите „лица“ на кампанията беше родом от мястото, на което беше посланик. Така локалните общности бяха още по-мотивирани да участват в смислената промяна.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

Трябва ли според Вас един бизнес да действа еднакво спрямо своите потребители в отделните държави, в които оперира? С какво трябва да се съобрази?

–Задължително е да има локален прочит на глобалната мисия на брандовете. Толкова много фактори са специфични за аудиторията на различните държави – народопсихологията, актуалната политическа обстановка, покупателната способност, културното развитие, актуалните тенденции и още и още… Съществено е брандовете да „чуват“ аудиторията си и най-вече да я разбират. Да я водят по правилния път, с правилната мотивация. Щастливи сме, че Unilever правят точно това и че срещнахме в лицето на Никол Богданова истински професионалист, достатъчно смел, за да реализираме заедно такива смислени кампании.

Кои тенденции от тази година ще продължат да дават добри резултати и през 2020-а? Доколко трябва да разчитаме на тях? На какво залагате в дългосрочната комуникация с потребителите?

– Качествено съдържание и персонализиране на маркетинга – това са ключовите тенденции, които ще продължат да са от значение за всеки бизнес. Видео маркетингът и лайф стриймингът също са сред успешните подходи за ангажиране на аудиторията по по-въздействащ и автентичен начин.

В дългосрочен план с Unilever ще се фокусираме повече и върху т. нар. зелени решения, които ще водят до по-устойчива промяна в качеството на живот на хората. От материалите, които ще ползваме за градските намеси, през функционалните решения – всичко трябва да следва една още по-голяма цел – грижа за града и за природата като цяло. Cif ще продължи да дава добрия пример с надеждата, че, ако ние можем да покажем правилния път, всички можем да тръгнем по него.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ