Много шум за нищо

Много шум за нищо

Много шум за нищо

Едно от най-важните неща, които бавно научих в бизнеса е, че истинската комуникация се случва само когато вашата аудитория най-накрая чуе и разбере това, което според вас е напълно ясно послание.

Като изпълнителен директор и лидер открих, че това означава, че трябва да повторя повечето комуникации няколко пъти, в различен контекст, преди всички членове на моя екип наистина да го чуят, казва Мартин Цилинг пред Inc.com.

Сигурен съм, че вие ​​като мениджър или ръководител на екип сте почувствали разочарованието от чуването на коментари като "Иска ми се някой да ми е казал" или "Не знаех, че искате това". За съжаление коментарите, които не чувате от клиенти, бизнес партньори и партньори, са тези, които ви причиняват най-голяма вреда.

Ето списъка на Мартин Цилинг с най-често срещаните начини ключовите съобщения да се изгубят.

Липса на доверие към Вас

Хората наистина не слушат някой, който не се ползва с доверието им, и редовно ще омаловажават всяка стойност на съобщението. Ето защо първо трябва да работите върху взаимоотношенията, преди да се опитате да осигурите ръководство и насоки на вашите служители. 

Продължават да се натрупват доказателства, че компаниите с доверени лидери, като Zappos, са склонни да превъзхождат останалите във финансовите резултати, както и удовлетвореността на екипа, с три към едно, с три към едно. Само това е достатъчна причина всеки лидер да продължи да изгражда добри отношения.

Пренебрегвате контекста на съобщението

Отговорността е на вас като комуникатор да се уверите, че хората са готови да получат вашето съобщение, което означава, че те слушат и разбират вашите приоритети и ценности. Всички сме претоварени с данни от всички посоки, така че първо трябва да насочите вниманието им в правилната посока.

Твърде голяма употреба на жаргон

Не приемайте, че членовете на екипа и клиентите познават еднакво техническите съкращения като вас. Използвайте ясен и кратък език, насочен към средно ниво, или рискувате хората да игнорират съобщението като неразбираемо или като обидно. Тествайте съобщението си първо на съпруг или член на семейството.

Следвайте примерите на двама топ технически лидери днес - Илон Мъск и Джеф Безос, които са си изградили репутация не само на новаторски мислители, но и на ефективни комуникатори, които вярват в ясните, кратки послания без технически жаргон.

Не сте напълно откровени и честни

Хората бързо усещат, когато задържате информация, може би в опит да ги защитите или заблудите. Това подкопава доверието във вас и кара хората да не ви слушат в бъдеще.

Неспазване на езиковите бариери и култура

Ефективната комуникация винаги изисква съобразяване с езиковите бариери, половите и възрастовите норми, както и с медийните протоколи. Например, никога не бихте използвали същите думи и тон в имейл, текстово съобщение или в социалните медии. Трябва да сте наясно с демографските данни и ролите на всички получатели.

Липса на контрол върху фоновия шум

Внимателно изберете подходящото време и място за ключови съобщения. Внимателно управлявайте околната среда, така че хората да не се разсейват от други дейности или шум, които могат да попречат за разпознаването и разбирането на вашите ключови точки.

Хората не са съгласни и пренебрегват съобщението

Когато хората са напълно несъгласни с дадено съобщение, ще твърдят, че никога не са го чували или всъщност не са го запомнили, освен ако не го повтаряте често и не го префразирате, за да съответства на техния контекст. Във ваша полза е да настроите посланието си за максимално приспособяване към тяхната перспектива и пълно осъзнаване на притесненията им.

Важно е да запомните, че като бизнес лидер вашето въздействие и ефективност са пряко свързани с вашата способност да общувате изключително добре. Разбира се, това не се свежда до самото съобщение, а и до слушане, писане, език на тялото и практикуване на това, което проповядвате. За щастие това са умения, които можете да научите да практикувате. Може би е време да бъдете по-активни и да търсите обратна връзка от другите за това как можете да общувате по-ефективно.  

Източник: Мартин Цилинг пред Inc.com.

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ