Защо наградите Effie са толкова значими?

Защо наградите Effie са толкова значими?

Защо наградите Effie са толкова значими?

Изминалата година бе истинско предизвикателство за бизнеса, включително комуникационния. Затова тази година наградите Effie България ще имат задачата не само да отличат най-ефективните маркетингови кампании за 2020, но и да ни покажат как един цял отрасъл се справя с форсмажорните обстоятелства, към които е принуден да се нагоди.

Представяме ви гледната точка на четирима експерти, добре запознати с наградите Effie – и от страната на клиент, и от страната на  комуникационните агенции.

Валентина Белчева

Head of Marketing, SEC Europe CHC, SANOFI

[[{"fid":"366788","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":611,"width":408,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Защо Effie Awards означават толкова много за всеки от индустрията?  

Effie e награда, която е доказала стойността си, постижение, което не идва случайно. Effie е референция. Значението на наградата е толкова конвертируемо, че е необходимо просто да кажеш „Имам златно Effie” и колегите от която и да точка по света приемат това като твоя визитка и доказателство за професионализъм.

Бихте ли споделили очакванията за тазгодишното издание на конкурса у нас?

Убедена съм, че предизвикателната 2020 г. само е изострила креативността за постигане на високи резултати в бизнес среда извън комфортната зона. В същото време се надявам COVID да не служи като оправдание, а да е било катализатор за реализация на нови, смели бизнес идеи. Тази „ситуация“ е генерален „стрес тест“ за всички индустрии и е добре да се възползваме максимално от него с тестването на нови и различни бизнес решения.
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​​​​​​÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​​​​​​÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​
Силвия Костова
Началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг” Пощенска банка

[[{"fid":"366789","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":611,"width":408,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Защо Effie Awards означават толкова много за всеки от индустрията?  

Effie Awards безспорно е световно признатият и най-висок стандарт за успешна комуникация на всеки бранд. Конкурсът е глобален символ за ефективна, а не самоцелна маркетингова комуникация, и отличава в честно състезание чрез ясно измерими критерии най-иновативните комуникационни решения и кампании, които обаче не са създадени сами по себе си, а са подплатени с реални резултати. Нещо повече, Effie Awards успява да обедини всички представители на комуникационната индустрия в търсене на най-креативните идеи, съчетани с най-ефективните им приложения.

Бихте ли споделили очакванията за тазгодишното издание на конкурса у нас? 

В контекста на необичайната пандемична ситуация и непознатите предизвикателства, пред които сме изправени, съм убедена, че тази година ще видим оригинални и новаторски кампании, които имат реално отражение върху резултатите на компаниите, за които са създадени. Очаквам да се срещна с наистина блестящи творчески решения, разбира се, реализирани перфектно.

÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​​​​​​÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​​​​​​÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​

Иван Киров – Тоби
Strategic & Creative Partner, McCann Sofia

[[{"fid":"366790","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":577,"width":433,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

Защо Effie Awards означават толкова много за всеки от индустрията?  
Effie Awards са световни награди, сравними по престиж с Cannes Lions. Затова отличие и в локалната версия е толкова желано. Другата причина е, че това са наградите мерило за професионализъм. Ако една кампания не може да бъде разказана като заявка за Effie Awards (без последната част с резултатите, защото те зависят от наличието на проучване, което съответно не е част от непосредствената дейност на една комуникационна агенция), то кампанията не е плод на последователен, структуриран интелектуален труд, подкрепен с професионален опит и познания, а нещо друго. В този смисъл Effie Awards е пазител на ценностите на гилидията и така ключов за оцеляването на индустрията. Защото не е тайна, че нашата работа е от тези човешки дейности, от които всички разбират и всички могат.

Бихте ли споделили очакванията си за тазгодишното издание на конкурса у нас?
Тази година се надявам отличените кампании да не блестят само с резултати, а и с бляскави идеи. Защото слогънът на Effie Awards все пак е  „Идеи, които работят”, а не „Неща, които работят”.

÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​​​​​​÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​​​​​​÷​​​​​​​÷÷​​​​​​​
Петър Кесерджиев
Chief Creative Director, Saatchi & Saatchi България

[[{"fid":"366791","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":616,"width":405,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]
Защо Effie Awards значат толкова много за всеки от индустрията?  

Творческият продукт никога не трябва да е самоцел. Той трябва да е подчинен на конкретна бизнес цел, за да се окачестви като рекламна комуникация. Казано по-просто: една „реклама“ трябва да продава. Оттук идва и важността на Effie - не награда, а доказателство.

Казано направо: Бизнес резултатът дава смисъл на всяка рекламна комуникация. Иначе оставаме на ниво творческа идея и оформление. Те може и да са брилянтни, но ако не изпълняват основната си функция, са ненужни. Ние не правим изкуство.

Наистина се надявам Effie Awards да значат много за всеки от индустрията, честно.
Бихте ли споделили очакванията за тазгодишното издание на конкурса у нас? 

Напоследък много очаквания не се оправдават. Не само мои, а по принцип. Все пак очаквам да има награди за всички. Година си беше тежка и имаме нужда някой да ни потупа по рамото. Ентусиазмът се храни с награди, с доказателства. А след такава година имаме нужда най-вече от ентусиазъм.

***

Конкурсът Effie® Awards отличава най-впечатляващите постижения в областта на маркетинговите комуникации – идеите, които работят.

"Мениджър" е медиен партньор на събитието.

За повече информация посетете страницата www.effiebulgaria.org

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ