Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Хвалете ги по правилния начин!

295885

Снимка: Shutterstock

Всички служители получават заплащане за своята работа, но то не е единственото нещо, което ги мотивира да дават най-доброто от себе си. Всички служители искат да бъдат ценени и да получават признание за добре свършената работа. Те искат да бъдат забелязани и приносът им към компанията да бъде изтъкнат и изложена на показ пред всички.

Най-добрият начин да задоволите нуждата от одобрение на вашите служители е като създадете култура на признание, в която лидерите не се колебаят да хвалят своите служители, когато те са го заслужили.

Това са 6 ефективни стратегии, които ще ви помогнат да създадете култура на признание:

1. С какво точно се справят добре вашите служители?

Когато хвалите ваш служител за нещо, което е направил добре, трябва да бъдете възможно най-конкретни. Неясната обратна връзка и похвалите от рода на: „Наистина се справяш чудесно!“, не помагат на хората да разберат какво точно трябва да продължат да правят(и какво не). От друга страна, когато кажете: „Впечатлени сме, че си успял да увеличиш продажбите с 20% за този месец. Продължавайте в същия дух!“, вашият служител разбира каква е причината за полученото признание и ще се старае в бъдеще да надгради върху този аспект на своята работа.

2. Хвалете и с действия, не само с думи

След като кажете на някой от какво конкретно сте доволни в работата му, възложете следващата задача на същия човек. Така ще покажете не само на него, но и на целия екип, че оценявате усилията, които е вложил нейното изпълнение.

още от Мениджмънт
19
Петък
Октомври