Хвалете ги по правилния начин!

Хвалете ги по правилния начин!

Хвалете ги по правилния начин!

Всички служители получават заплащане за своята работа, но то не е единственото нещо, което ги мотивира да дават най-доброто от себе си. Всички служители искат да бъдат ценени и да получават признание за добре свършената работа. Те искат да бъдат забелязани и приносът им към компанията да бъде изтъкнат и изложена на показ пред всички.

Най-добрият начин да задоволите нуждата от одобрение на вашите служители е като създадете култура на признание, в която лидерите не се колебаят да хвалят своите служители, когато те са го заслужили.

Това са 6 ефективни стратегии, които ще ви помогнат да създадете култура на признание:

1. С какво точно се справят добре вашите служители?

Когато хвалите ваш служител за нещо, което е направил добре, трябва да бъдете възможно най-конкретни. Неясната обратна връзка и похвалите от рода на: „Наистина се справяш чудесно!“, не помагат на хората да разберат какво точно трябва да продължат да правят(и какво не). От друга страна, когато кажете: „Впечатлени сме, че си успял да увеличиш продажбите с 20% за този месец. Продължавайте в същия дух!“, вашият служител разбира каква е причината за полученото признание и ще се старае в бъдеще да надгради върху този аспект на своята работа.

2. Хвалете и с действия, не само с думи

След като кажете на някой от какво конкретно сте доволни в работата му, възложете следващата задача на същия човек. Така ще покажете не само на него, но и на целия екип, че оценявате усилията, които е вложил нейното изпълнение.

3. Не се бавете с даването на признание

Не чакайте дълго време преди да похвалите служителите си за добре свършената работа. Ефектът от вашето признание намалява с всяка минута. Старайте се да отбелязвате успехите и постиженията на вашите служители възможно най-бързо и оставяйте похвалите за седмична или месечна среща на екипа.

4. Опознайте вашите служители

Различните хора намират мотивация в различни неща. Докато едно просто „благодаря“ или кратка поздравителна бележка може наистина да развълнува някои хора, то други може да предпочетат да получат някаква материални облаги или почивен ден. Вместо да подхождате по един и същи начин към всички хора, опитайте да приспособите похвалите си към специфичните нужди и желания на отделните служители. По този начин ефектът от изразеното признание ще бъде значително по-голям.

5. Подбирайте добре случаите, в които служителите заслужават похвала

Уверете се, че хвалите служителите си само тогава, когато те наистина го заслужават. Ако постоянно ги хвалите за всяко малко нещо, което правят, то вашето признание бързо ще изгуби стойност в техните очи.

6. Давайте признание публично

Повечето служители обичат да получават публично признание, защото това ги кара да чувстват, че техният принос се цени и забелязва от цялата компания, а не само от техния пряк ръководител. Вашите похвали ще бъдат много по-ефективни, когато са изразени публично, и по-специално пред колегите на заслужилия ги служител. И въпреки че този принцип важи в пълна сила за повечето служители, трябва да бъдете внимателни, тъй като съществуват и хора, които предпочитат да не изпъкват от тълпата и да не получават специално отношение. В тези случаи изразявайте вашето признание на четири очи, но не пропускате да кажете, че то се споделя от компанията като цяло.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ