Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как мениджърите демотивират своите служители

294925

Снимка: Shutterstock

Малко неща могат да струват толкова скъпо на една компания колкото един мениджър, който убива мотивацията на своите служители.

Най-страшното в случая е всъщност колко често срещана е липсата на мотивация. Проучвания на Gallup показват, че повече от 70% от служителите в САЩ например считат себе си за неангажирани и незаинтересовани от своята работа.

Всички компании знаят колко важно е техните служители да бъдат мотивирани и ангажирани, но повечето не търсят отговорност от мениджърите си за създаването на работна среда, която да помогне за постигането на тази цел. 

Според същите проучвания на Gallup, цели 70% от мотивацията на служителите зависи от действията и поведението на техните ръководители. От тук идва и изразът: „Хората не напускат компании, те напускат шефове“. 

Тук следват 7 навика на мениджърите, които трябва да бъдат изкоренени, ако искат да имат мотивирани и ангажирани служители.

1. Създават множество глупави правила

Всички бихме се съгласили, че на работното място трябва да има правила, но това не означава да се примиряваме с недомислени и откровено глупави опити за създаване на ред. Независимо дали става въпрос за прекалено строги правила за присъствие, почивка и работно време или за ограничения и забрани за използването на социални мрежи, дори една шепа ненужни правила могат да бъдат достатъчни, за да подлудят хората. Когато служителите имат чувството, че зад рамото им постоянно наднича „големия брат“, те ще намерят друго място, където да продължат своята кариера.

2. Не оценяват по достойнство труда и постиженията на служителите

Лесно е човек да подцени силата на комплимента и похвалата, особено когато става въпрос за най-можещите служители, които търсят мотивация вътре в себе си, а не във външни фактори. Въпреки това, истината е, че всички обичат да се чувстват ценени, а това важи в особена сила за онези, които дават всичко от себе си в работата. Мениджърите трябва да разговарят по-често със своите служители, за да разберат какво ги мотивира и ги кара да се чувстват добре(за някои това е повишение на заплатата, а за други публично признание) и след да възнаградят по съответния начин за добре свършената работа.

3. Назначават и повишават грешните хора

Трудолюбивите и отдадените служители искат да работят с професионалисти, които споделят тяхната работна философия. Когато мениджърите не влагат нужното време и усилия, за да наемат правилните хора, те демотивират своите екипи, които са принудени да работят с някой, който не пасва на тяхната култура и динамика.

Продължава на страница 2.

още от Мениджмънт
23
Вторник
Октомври