нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

7 навика, които унищожават екипния дух

Снимка: Shutterstock

Екипният дух е важен елемент от работната среда, но много често не получава вниманието, което заслужава.

Той е нещо повече от емоциите, които служителите изпитват в дадения ден и час. Екипният дух е чувството за принадлежност, чувството за цел и гордост от работата, която вършите. 

Има много действия и събития, които могат да повлияят на екипния дух, като например организирането на обяд със служителите или пък санкциите  за лошо свършената работа - две неща, които ще повлияят съответно по позитивен и по негативен начин.

Това обаче са повърхностни фактори, които в крайна сметка не оставят особено сериозно впечатление. Някои от малките навици и детайли, тези които не забелязвате веднага, може да имат много по-голям и опасен ефект върху настроението в офиса.

Ана Джонсън от Inc.com  споделя списък с 7 навика, от които трябва да се отървете възможно най-бързо, ако не искате екипът ви да изгуби мотивация и желание за работа.  

1. Непоследователността

Последователността е важна, защото дава на хората представа какво да очакват. Дори когато служителите ви не със съгласни с ваше решение, ако сте последователни в действията си, те ще могат да се приспособят към ситуацията.

Например, провеждането на срещи всяка сутрин за анализ на тяхното представяне през отминалия ден може да не се хареса на всички, но това е за предпочитане пред провеждането на произволните събирания, които организирате, когато ви скимне. Това не означава да роботизирате работния процес, а да зададете очаквания, които трябва да бъдат покривани.  

2. Неспазването на поети ангажименти

Когато казвате, че ще направите нещо, трябва да спазите обещаното. Когато сте обещали да подкрепите проекта на един от вашите колеги, а след това пропускате неговата презентация, дори да имате добра причина, вие вредите на духа на целия екип и унищожавате доверието, което този колега е имал във вас.

Най-добрият начин да избегнете тази ситуация е като бъдете искрени в нивото на ангажираност, която сте готови да поемете. Може да кажете нещо от рода на: „Искам да ви помогна по този въпрос, но не съм 100% сигурен, че ще имам нужното време“. Всичко е в задаването на правилните очаквания.

3. Оплакването

Що се отнася до критиките и оплакванията, те трябва да бъдат запазени за точно определено време и място. Критиките трябва да бъдат изразявани в  позитивна и контролирана среда, защото дори най-малките и незначителни оплаквания могат да окажат сериозно влияние върху духа на вашия екип.

Това не означава да прикривате оплакванията и да се правите, че не съществуват, а да опитате да предотвратите превръщането им в нещо обичайно и дори характерно за вашето работно място.

още от Мениджмънт