нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

8 начина да използвате критиката като средство за мотивация

Снимка: Shutterstock

Всяка професионална роля, която включва надзор над други хора в работната си характеристика, изисква постоянна обратна връзка.

Както всички лидери знаят, не е лесно да давате позитивни коментари, когато трябва да посочите конкретни области, в които служителите ви не се справят достатъчно добре.

Когато критикувате представянето на ваш служител, не трябва да забравяте, че колкото и неприятен  да е този разговор, той помага както за разпознаването слабите страни в работата на вашия екип, така и за професионалния растеж на вашите служители, които се учат от грешките си и получават възможността да развият уменията си.

Способността да посочвате чуждите недостатъци с уважение и прямота си е цяло изкуство. Когато е изразена по правилния начин, критиката може да укрепи отношенията между вас и вашите служители и да доведе до по-добри резултати на работното място.

Това са 8 начина да давате градивна критика.

1. Превърнете комуникацията в навик

Обратната връзка не е нещо, на което може да обръщате внимание само по време на месечните срещи с екипа или на годишния преглед на ефективността. Не позволявайте единственият ви досег с вашите служители да бъде в моментите, когато нещо не е наред. Установете някакъв график за редовна комуникация, било то дори под формата на бележка на календара, която да ви напомня да отделяте време за всеки човек от вашия екип. Получаването на позитивни отзиви в случаите, когато те са заслужени, ще омекоти неприятния вкус, който остава след наложителната критика.

2. Фокусирайте се върху растежа

Добрият лидер изпълнява ролята на треньор и ментор.  Това означава, че той трябва да даде насоки на другите, които да им помогнат за тяхното професионално израстване. Създайте среда, в чиято основа стои идеята за непрекъснато обучение и самоусъвършенстване. Когато служителите ви чувстват, че вашите действия са в техен най-добър интерес, те ще бъдат по-склонни да примат вашите отзиви и оценки.

още от Управление