8 реплики, които всеки служител иска да чуе от своя началник

8 реплики, които всеки служител иска да чуе от своя началник

8 реплики, които всеки служител иска да чуе от своя началник

Без значение дали става въпрос за работа със стажант или управление на целия бизнес, успехът на служителите ви  зависи от вашите лидерски умения.

За щастие, решението на всички проблеми, свързани с мотивацията и отдадеността на вашия екип, е на „върха на езика ви“. В работния процес, всичко започва и свършва с добрата комуникация. 

Това са 8 реплики, използвани ежедневно от изключителните шефове

1. „Имам ти пълно доверие.“

Няма нищо по-обезкуражаващо от шеф, който не вярва в способностите на своите служители и подлага на съмнение всяко тяхно действие.  Дори най-уверените хора ще изгубят самочувствие в себе си, ако са третирани като малко дете с лигавник.

„Най-добрият изпълнителен мениджър е този, който има достатъчно разум да си подбере добри хора, които да правят това, което той иска да правят, и достатъчно самоконтрол, за да се въздържа да не се меси, докато те го правят.“, казва президентът на САЩ Теодор Рузвелт.

В началото може да ви е трудно да отпуснете юздите, но ако позволите на служителите си да се изявят, ще създадете една по-приятна и продуктивна работна среда.

2. „Това е нещото, което искам да постигнем.“

„Добрите лидери организират  хората си около задачата, която екипът трябва да постигне. Великите лидери вдъхновяват и мотивират служителите си като им показват защо тази задача си струва.“, казва главният изпълнителен директор на Lockheed Martin Мерилин Хюсън.

Това, което разграничава изключителните лидери от посредствените шефове е тяхнта способност разбираемо да представят своите планове и да ги впишат в цялостната картина. Дайте на хората си ясен план за действие и отделете нужното време, за да им обясните „защо.“

3. „Има ли нещо, което може да направим по-добре следващия път?"

„Трябва да приемем, че не винаги ще вземаме правилните решения, че понякога ще правим пълни глупости“, казва Ариана Хъфингтън. „Провалът не е обратното на успеха, той е част от него“, добавя тя.

Всеки човек е правил както малки, така и по-големи грешки в работата си поне веднъж. Грешките са неизбежни, особено в случаите, когато опитвате нещо ново. Стига да не става въпрос за безразсъдна и невнимателна грешка,  от всеки гаф може да си извлечете поука.

4. „Искам да се възползваме от силните ти страни.“

„Твърде много компании смятат, че хората са взаимозаменяеми. Истински талантливите хора не са. Те имат уникални таланти. Те не могат да бъдат вкарани в роли, които не им подхождат. Ефективните лидери оставят звездите в екипа да вършат работата, за която са родени“, казва Уорън Бенис, известен консултант и автор на множество книги в областта на лидерството и планирането.

Този начин на мислене акцентира върху уникалността на всеки човек в един свят, в който на служителите  се гледа като на лесно заменими. Ако търсим величието във всеки човек, с който работим, неизбежно ще открием нещо наистина велико.

5. „Какво мислиш?“

Най-добрите шефове не позволяват егото им да застане на пътя на иновацията. Те търсят съвет и напътствие от всеки човек, с който работят, без да се интересуват от неговото ниво в йерархията.

Когато търсите мнението на вашите служители, показвате, че им имате вяра и, че цените високо техния принос. Освен това, личният ми опит показва, че най-великите идеи често идват от най-неочакваните места.

6. „Как  да помогна?“

Отделете време, за да разберете как се чувстват членовете на вашия екип. Попитайте ги как вървят нещата и с какво може да им помогнете.

„Същността на лидерството е в това: служителите ви да се справят по-добре във ваше присъствие и въздействието ви да остава с тях, във вашето отсъствие.“ , казва главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг.

Ако се отнасяте добре с хората от вашия екип, те ще направят същото за вас и вашата компания.

7. „Имаш ли въпроси?“

Най-вероятно, много от вас са имали шеф, от когото не биха потърсили помощ. Добрите шефове водят политиката на отворени врати, която показва, че са готови да отговорят на всякакви въпроси и, че цените открита комуникация. Колкото по-бързо получат отговор на своите въпроси, толкова по-рано ще се върнат към задачите, които сте им възложили.

8. "Добра работа!"

Да имате маса за пинг-понг в офиса може да бъде доста приятно, но още по-хубаво(а и евтино) е да получите признание и похвала за добрата работа, която сте свършили. Колкото и добри да са  условията на работа, възнаграждението и бонусите, за хората от вашия екип е важно да знаят, че усилията им не остават незабелязани. Отделете няколко минути за да кажете добра дума и да стиснете ръката на служителя, който си го е заслужил.

Ел Каплан, главен изпълнителен директор и съосновател на Lexion Capital Management, за ThеMuse.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ