Прост наръчник за саботаж, създаден от ЦРУ

Прост наръчник за саботаж, създаден от ЦРУ

Прост наръчник за саботаж, създаден от ЦРУ

През 1944 г. Управлението на стратегическите служби(УСС), която е първата разузнавателна служба на САЩ и предшественик на Централното разузнавателно управление(ЦРУ), разпространява в окупираните от нацистка Германия държави таен наръчник до гражданите, които са съпричастни към каузата на Съюзническите сили по времето на Втората световна война.

Така нареченият „Прост наръчник за саботаж“, който беше разсекретен през 2008 г. и в момента е общодостъпен на сайта на ЦРУ, съдържа инструкции за това как гражданите могат да саботират германската военна машина като намалят производителността в заводите, офисите и на транспортните линии.

„Някои от инструкциите изглеждат доста остарели от днешна гледна точка, но други продължават да са учудващо уместни и приложими. Взети заедно те напомнят колко лесно е да се подкопаят реда и продуктивността.“, пише на сайта на ЦРУ.

От BusinessInsider са съставили списък с „най-полезните“ инструкции от наръчника на УСС за това как да бъдеш ужасен служител. С изключение на няколко специфични за времето инструкции, които не са значими за работния процес днес, наръчникът съдържа множество дейности, пагубни за производителността на работното място, които продължават да са често срещани в много съвременни организации по цял свят.  

Сравнете този списък с това, което виждате на вашето работно място, и помислите дали тези дейности ви напомнят за вашия шеф, за вашите колеги или дори за самите вас.

1. Организационна дейност и провеждане на срещи

-Настоявайте всичко да преминава през определени „канали“. Никога не позволявайте да се използва по-кратък път, който да ускори процеса на вземане на решение.

-Изнасяйте „речи“. Говорете колкото се може по-често и по-продължително. Илюстрирате идеите си с дълги анекдоти и примери от вашия живот.

-Когато е възможно пренасочвайте важните въпроси към комисии за „допълнително проучване и преразглеждане“. Гледайте комисиите да бъдат съдържат колкото се може повече хора - никога по-малко от 5 души.

-Повдигайте незначителни въпроси колкото се може по-често

-Настоявайте за използване на точни формулировки по време на разговор или когато се подписват протоколи и договори.

-Повдигайте отново въпроси, които са били разрешени на предходно заседание, и поставяйте под съмнение тяхната целесъобразност.

-Настоявайте за предпазливост и внимание от страна на другите присъстващи на срещата. Съветвайте против прибързаните решения, които могат да доведат до трудности и неудобни моменти на по-късен етап.

2. Мениджъри

-Винаги започвайте с най-важните задачи, когато делегирате работа. Уверете се, че най-важните задачи отиват при най-неефективните служители.

-Настоявайте за високо качество при несъществените продукти и връщайте за допълнителни корекции продуктите, при които се наблюдават най-малко проблеми.

-Отнасяйте се добре с неефективните служители и назначавайте на високи позиции най-некомпетентните работници, за да навредите на екипния дух.

-Провеждайте срещи в моменти, когато всички имат по-важна работа.

-Увеличете броя на процедурите и каналите, през които се преминава за получаване на инструкции, заплати и тн. Уверете се, че всяко решение, което може да бъде взето от един човек, премива поне през трима.

3. Служители

-Работете колко се може по-бавно.

-Работете некачествено и използвайте като оправдание лоши инструменти, машини или оборудване. Оплаквайте се, че тези неща ви пречат да си вършите работата качествено.

-Никога не предавайте уменията и опита си на нови или по-некомпетентен служител.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ