От какво най-често се оплакват служителите?

От какво най-често се оплакват служителите?

От какво най-често се оплакват служителите?

За да бъдете страхотен лидер, трябва внимателно да се вслушвате в това, което вашите служители имат да кажат, без значение дали е добро или лошо.

За щастие, по един или друг начин, в крайна сметка те винаги казват това, което мислят. Ако продължавате да чувате едни и същи оплаквания, отново и отново, значи е време да коригирате своя подход и да станете по-добър лидер.

От сайтa Inc.com предлагат списък с най-често срещаните коментари, които трябва да ви подскажат, че е време за промяна.  

1. „Никога не знам какво се случва ...“

Ако вашите служители не са запознати с последните събития в компанията и не са наясно с новостите и промените в офиса, значи нямат лесен и бърз достъп до информация. Изградете добър комуникационен модел, като поддържате контакт с подчинените си през целия ден и им давате възможност да знаят дори най-малките подробности, касаещи тяхната работа.

2. „Не знам каква е моята роля ..."

Когато служителите ви не знаят какво точно се очаква от тях на работа, хаосът и объркването са неизбежни. И все пак, определянето на роля не завършва с името и позицията, изписани върху визитната картичка.

Трябва активно да напомняте на всички служители и на членовете на вашия екип, какви точно са техните отговорности, конкретни задачи и причините да се занимават с тях. Това може да означава да се застъпите за служител, който трябва да завърши определен проект или да делегирате работата, по начин, който да насърчи служителите да дават най-доброто от себе си.  

3. „Той / тя продължава постоянно си променя мнението ..."

Един от отличителните знаци на лошо лидерство е прибързаното говорене. Много шефове се изкушават да вземат решение преди наистина да знаят всички подробности и да имат възможност да анализират възможните резултат и последствия. Това води до постоянна промяна на мнението.

Непостоянството никога не е добър знак за способностите на един лидер, защото то дава основание на служителите му да оспорват неговите решения. Ако често променяте решенията си, хората ще започнат да си мислят, че разчитате само на вашата интуиция или, че изисквате от тях определени неща, защото може да си го позволите като шеф, а не защото това е правилната посока на действие.

4. „Ситуацията е прекалено емоционална ..."

Гневът е най-големият убиец на мотивацията за всеки екип. Никой не иска да работи за агресивен и емоционален шеф, който създава напрегната и хаотична атмосфера в офиса. Когато служителите се оплакват от подобни проблеми, значи все още има шанс да коригирате ситуацията. Ако са престанали да повдигат въпроса, а вие не сте променили отношението си, има голяма вероятност да са си намерили друга работа и просто да изчакват правилния момент да напуснат. 

5. „Объркан съм ..."

Всички тези объркани лица, които виждате на срещите, са знак, че проектите, ролите в екипа и цялостната посока на работата не са достатъчно ясни на вашите служители, а вината за това е изцяло ваша. Добрите лидери внасят яснота. Те знаят как да представят своята визия, която включва не само план за достигането на желаните продажби, но и детайлна идея за това, как компанията ще постигне успех през следващите няколко месеца или дори години.

6. „Не знам какво се очаква от мен ..."

Част от работата на лидера е да определи ясно очакванията. Великите лидери знаят как да поставят граници. Те говорят редовно със служителите си и им помагат да определят целите си и да изградят ясен път към тяхната реализация.

7. „Не знам кога е крайният срок за завършване на задачата..."

На последно място, великият лидер никога не позволява неяснотата и двусмислието да завладеят работното място. Той вземат бързи и стриктни решения за сроковете, в който трябва да се представят завършените проекти, защото в крайна сметка, това е нещото, което всеки служител трябва да знае.

Твърде често лошите лидери толелират обърквания и закъснения, защото предпочитат да обвинят своите подчинени в невнимание, отколкото да отделят време и търпение, за да коригират неразбирателствата и времевите граници на проекта. Няма как служилите да изпълнят задачите си своевременно и с добър резултат, ако дори не знаят кога точно се очаква да бъдат готови. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ